• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Juridiskā fakultāte / Faculty of Law
  • Bakalaura un maģistra darbi (JF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Juridiskā fakultāte / Faculty of Law
  • Bakalaura un maģistra darbi (JF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Advokātu reklāmas ierobežojumi un to tiesiskais regulējums Latvijā un citās ES valstīs

Thumbnail
View/Open
307-22578-BAKALAURA_DARBS.pdf (648.2Kb)
Author
Čvjagina, Melānija
Co-author
Latvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
Advisor
Liepa, Lauris
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Vēsturiski advokātiem reklamēt savu profesionālo darbu bija aizliegts, bet laikam ritot Eiropas valstis kļuva ar vien liberālākas un tas ietekmēja advokātu reklāmas tiesisko regulējumu. Līdz ar tehnoloģiju un plašsaziņas līdzekļu straujo attīstību advokāti neaprobežojas tikai ar informācijas ievietošanu laikrakstos un televīzijā. Par neatņemamu sastāvdaļu ir kļuvis internets un izveidotie neskaitāmie sociālie tīkli. Tādēļ autore izvirza mērķi noskaidrot, vai mūsdienās pastāvošais reklāmas regulējums Latvijā ir pietiekami efektīvs un visaptverošs ņemot vērā plašsaziņas līdzekļu attīstību. Izpētot ASV un Eiropas Savienības normatīvo aktu regulējumu un tiesu praksi autore piedāvā izteikt vairākas Latvijas advokātu ētikas kodeksa normas jaunā redakcijā.
 
Historically lawyers was prohibited to advertise their Professional work, but as time goes European countries became increasingly liberal and it affected the lawyer advertising rules. With tehnologies and media rapid development, lawyers are not limited to publicise information only in newspapers or on television. Now internet and social network’s are become indispensable part. Considering this, the author make aim to find out if today’s advertising regulation in Latvia are enought effective and comprehensive. Exploring the United States and European Union regulatory framework and case law, the author proposes to make a number of Latvian law code of ethics rules in a new wording.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/8364
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (JF) / Bachelor's and Master's theses [5185]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV