Bērnu ar īpašajām vajadzībām sociālo tiesību nodrošinājums
Author
Varkals, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
Advisor
Slaidiņa, Velga
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Vienādas tiesības visiem bērniem - tās ir pamatvērtības, kuras ir akceptējusi arī Latvija, gan pievienojoties dažādām starptautiskām deklarācijām, gan pieņemot normatīvo regulējumu. Tomēr, joprojām Latvijā ir cilvēku grupas, kas ir uzskatāmas par atstumtām un sociālās atstumtības riskam pakļautām. Viena no šīm grupām ir bērni ar speciālām vajadzībām, neska-toties uz to, ka cenšamies kļūt iekļaujoša sabiedrība, kurā ir pieejama iekļaujoša izglītība.
Tomēr, nodrošinot visiem bērniem iespējas iegūt izglītību, nereti tiek pārkāptas bērnu ar īpašām/speciālām vajadzībām tiesības augt ģimenē, tiesības socializēties kopā ar citiem bērniem, kam nav speciālās vajadzības, tiesības izvēlēties izglītības iestādi. Equal rights for every child – that is a fundamental value that Latvia has accepted by joining various international declarations and adopting legal framework. However, there are still some groups of people, in Latvia, that can be viewed as exlcuded and at risk of social exclusion. One of these groups, regardless of the fact that Latvia is trying to become a country with an inclusive society where inclusive education is available, is children with special needs.
However, by ensuring all of the children with an opportunity of education, the rights of children with special needs to grow up in their family, to socialize with other children without special needs, rights to choose an educational institution, are sometimes violated.