Show simple item record

dc.contributor.advisorRozenfelds, Jānisen_US
dc.contributor.authorBērziņa-Broža, Inetaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Juridiskā fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T12:33:10Z
dc.date.available2015-03-23T12:33:10Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other39421en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/8564
dc.description.abstractPreču vai pakalpojumu zīme ir viens no intelektuālā īpašuma veidiem. Preču zīme ir kļuvusi arī par nozīmīgu ekonomisku vērtību. Turklāt ir tendence pieaugt reģistrēto preču zīmju skaitam un līdz ar to arī strīdiem starp preču zīmju īpašniekiem. Strīdi par līdzīgām preču zīmēm pārsvarā rodas divu iemeslu dēļ – komersants reģistrējot preču zīmi iepriekš nav pārliecinājies vai pastāv līdzīga preču zīme, vai arī komersants to dara apzināti, lai maldinātu patērētāju. Šis bakalaura darbs ir veltīts līdzīgu preču zīmju izpētei, to kritēriju konstatēšanai un analīzei, kā arī, balstoties uz analīzi, sniegt priekšlikumus normatīvo aktu pilnveidošanai. Līdzīgu preču zīmju kritēriji likumā nav minēti, tādēļ kritēriji ir jāveido tiesību zinātnei un tiesu praksei. Preču zīmju līdzība ir jāvērtē no dažādiem aspektiem, bet tajā pašā laikā arī kopumā, jo atsevišķa, no kopuma izrauta preču zīmes detaļa nevar noteikt to, ka preču zīmes ir vai nav līdzīgas. Atslēgvārdi: preču zīme, kopiespaids.en_US
dc.description.abstractTrade or service mark is one of the intellectual property types. In the recent years trademarks have gained a substantial economic value. Furthermore there is a tendency for the number of registered trademarks to increase, thus the amount of disputes between trademark owners also increase. Disputes of similar trademarks exist for two reasons – businessmen registering the trade mark have not previously verified the existence of a similar mark or businessmen registering a similar trademark with an intention to mislead the consumer. This graduating work is devoted to the topic of similar trademarks – exploration, establishing meaningful criteria for them and analysis. Finally, to give a proposal, based on the analysis, to improve the laws and regulation. The criteria for similar trademarks are not incorporated in the law, therefore they should be developed in the science of jurisprudence or in legal practice. Keywords: trade mark, general impression.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectJuridiskā zinātneen_US
dc.titlePreču zīmju sajaucamā līdzībaen_US
dc.title.alternativeSimilar trade marks misconstrueen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record