Show simple item record

dc.contributor.advisorČepāne, Ilmaen_US
dc.contributor.authorEzeriņa, Klintaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Juridiskā fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T12:33:30Z
dc.date.available2015-03-23T12:33:30Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other7833en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/8807
dc.description.abstractAtkritumu apsaimniekošana ir svarīgs vides aizsardzības pamatelements. Darba ietvaros raksturotas sadzīves atkritumu apsaimniekošanas aktuālās problēmas, gan normatīvā, gan praktiskā aspektā. Saturs izklāstīts trīs pamatnodaļās - atkritumu apsaimniekošanas vispārīgs raksturojums, sadzīves atkritumu apsaimniekošanā lietoto jēdzienu aktuālās problēmas, valsts un pašvaldības institūciju pārvalde atkritumu jomā. Raksturojot esošās problēmas, izmantota tiesu prakse, galvenokārt, lai noskaidrotu atkritumu apsaimniekošanas sistēmas dalībnieku tiesības, pienākumus un atbildības robežas. Izmantoti nozares speciālistu, Latvijas universitāšu pasniedzēju Dr. R. Benderes, Dr. Dz. Zariņas, Dr.A. Vīksnes viedokļi. Praktisko problēmu raksturošanai izmantoti politikas plānošanas dokumenti un reģionālie atkritumu apsaimniekošanas plāni, kuros ir nosprausti sadzīves atkritumu apsaimniekošanas sistēmas mērķi, rīcības virzieni, uzdevumi un prognozējamie rezultāti, kā arī norādīts uz šo plānu formālu prasību atbilstību Atkritumu apsaimniekošanas likumam. Raksturojot vēlamo sadzīves atkritumu apsaimniekošanas attīstības virzienu, darbā ir izmantots salīdzinājums ar kaimiņvalstu – Lietuvas un Igaunijas pieredzi atkritumu apsaimniekošanas jomā, kā arī Vācijas pieredze, ieviešot jaunu atkritumu apsaimniekošanas modeli. Darbā izvirzīti teorētiski secinājumi, kas norāda uz nepietiekamu likumā ietverto sadzīves atkritumu legāldefinīciju, kas ir pārāk šaura un neatbilstoša praktiskajām vajadzībām un ražotāja atbildības principam uzlikto slogu. Kā arī izvirzīti praktiski priekšlikumi uzlikt par pienākumu katram atkritumu radītājiem noslēgt atkritumu apsaimniekošanas līgumu un mainīt valsts vides dienesta inspektoru kompetenci, ļaujot sastādīt administratīvo pārkāpumu protokolu bez izmeklēšanas uzsākšanas, ja izmestajos sadzīves atkritumos ir atrasts kāds dokuments, kas ļauj identificēt vainīgo personu.en_US
dc.description.abstractAbfallwirtschaft ist ein wichtiges Grundelement des Umwelt-, Klima- und Ressourcenschutz. In dieser Arbeit werden aktuelle Problemen der Abfallwirtschaft dargestellt und charakterisiert, nicht nur in normativen, sondern auch in praktischen Aspekten. Der Inhalt ist in drei Basiskapitel geteilt – allgemeine Charakteristik der Abfallwirtschaft, aktuelle begriffliche Probleme im Bereich der Abfallwirtschaft, die vom Staat und von der Selbstverwaltung gefŅhrte Verwaltung im Bereich der Abfallwirtschaft. Im Rahmen der Problemkennzeichnung wurde die Rechtspraxis genutzt, vor allem, um die Rechten zu zeigen, die Pflichten und die Verantwortungsgrenzen der Personen zu beeinträchtigen, die auf dem Gebiet Abfallwirtschaft wirken. Die Gesichtspunkte von Universitätspädogogen namentlich R. Bendere, Dr. Dz. Zariņa, Dr.A. Vīksne als Spezialisten auf dem Bereich wurden in Betracht gezogen. FŅr die Beschreibung der praktischen Problemen wurden politische Planungsbeilagen und regionelle Abfallwirtschaftspläne genŅtzt. In den Plänen sind auch die Ziele, die Aufgaben und die prognostische Ergebnisse gekennzeichnet. Außerdem wurde die formelle Entsprechung dieser Pläne im Abfallwirtschaftgesetz dargestellt. Zur Kennzeichnung der Weiterentwicklungsrichtungen der Abfallwirtschaft, wurde in dieser Arbeit der Vergleich mit der Erfahrung von Nachbarländern – Litauen und Estland, so wie auch Erfahrungen aus Deutschland bei der Entwicklung des neuen Modells von der abfallrechtlichen Überwachung dargestellt. In dieser Arbeit wurden theoretische Schlussfolgerungen, die eine nicht ausreichende im Gesetz vorkommende Legaldefinition der Abfallwirtschaft zeigen, gezogen. Es wird dargestellt, dass die Legaldefinition zu begrenzt und den praktischen BedŅrfnissen und der Verantwortungslast des Herstellers nicht entsprechend ist. Weiterhin wurden auch praktische Vorschläge eingebracht, jeden Abfallproduzent zu verpflichten den abfallwirtschaftlichen Vertrag zu schließen und es wurde vorgeschlagen die Kompetenz der staatlichen Umweltinspektoren zu ändern. Das wŅrde erlauben, das administrative Übertretungsprotokoll ohne Untersuchungsanfang aufzunehmen, wenn in den Abfällen ein Dokument, das die schuldige Person zu identifizieren lässt, gefunden wurde.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectJuridiskā zinātneen_US
dc.titleSadzīves atkritumu apsaimniekošanas aktuālās problēmasen_US
dc.title.alternativeTopical Problems and Administration of Wasteen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record