Iepirkumu īpatnības un problēmjautājumi sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu kontekstā.
Author
Ozola, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
Advisor
Danovskis, Edvīns
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba mērķis ir atklāt sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu divējādo dabu, īpatnības un problēmjautājumus. Mērķa sasniegšanai pētījumā ir analizēta sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu regulējuma attīstība un normatīvo aktu īpatnības un atšķirības no publiskā iepirkuma, īpašu uzmanību veltot jautājumiem par līgumcenas noteikšanu, apakšuzņēmēju piesaisti, pretendentu izslēgšanu, piedāvājumu vērtēšanu u.c. Pētījumā tiek analizēti problēmjautājumi saistībā ar sarunu procedūru rīkošanu, iepirkuma priekšmeta dalīšanu, kvalifikācijas prasību noteikšanu, grozījumu veikšanu iepirkuma dokumentācijā un citiem jautājumiem, sniedzot iespējamos risinājumus.
Pētījuma rezultātā tiek secināts, ka Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumā ir nepieciešami būtiski labojumi, lai novērstu nesamērīgas atšķirības no Publisko iepirkumu likuma regulējuma, novērstu līdz šim praksē konstatētos problēmjautājumus, kā arī sakārtotu uzraudzības jautājumus pār sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja darbību publiskajos iepirkumos.
Atslēgvārdi: iepirkumi, pakalpojumi, līgumcena, pretendenti, apakšuzņēmēji, paziņojumi, uzraudzība Therefore the main goal of the research is to discover problematical issues, features and dual nature of Public Service Providers. To reach the goal, there is provided analyze of regulations, used to control Public Service Provider’s procurement, development, features of laws and regulations and differences from public procurement, focusing on issues regarding agreement prices, subcontractors, applicants exclusion process, evaluation of offers etc. There are analyzed issues regarding negotiation procedures managing, splitting of procurement subject, qualification requirement for making changes in tenders’ documentation and many other issues for which the solutions are given during the research.
Conclusion of the research is that essential improvements are required for Law On the Procurement of Public Service Providers to avoid unequal differences from Public Procurement Law regulations, problem issues identified in practice, as well as settle the issues regarding procurement of Public Service Providers.
Key words
Procurement, contract price, applicants, subcontractors, negotiation, announcement, sub-threshold, supervising.