CMR konvencija un tās mijiedarbība ar citiem starptautiskos kravu autopārvadājumus regulējošiem normatīviem aktiem
Author
Sergejeva, Lilita
Co-author
Latvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
Advisor
Bojārs, Juris
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
CMR konvencija ir galvenais instruments civiltiesiskās atbildības noteikšanai starptautisko kravu autopārvadājumu jomā 55 dalībvalstīs un tiek plaši piemērota jau vairāk nekā 50 gadu garumā. Šajā laikā Eiropas tiesiskā telpa ir mainījusies, un arvien lielāku nozīmi iegūst Eiropas Savienības normatīvie akti. Pētījumā tiek analizēts kā atsevišķos aspektos tie pārklājas ar CMR konvenciju un ietekmē tās piemērošanu.
Pētījumā tiek apskatīti arī tādi aktuāli CMR konvencijas problēmjautājumi, kā nevienveidīga tās normu interpretācija, tiesību piemērotāju pārmērīgā vēlme balstīties uz nacionālajām tiesību normām noskaidrojot CMR konvencijas jēdzienus, CMR pavadzīmes nozīme, pārvadājuma līguma CMR konvencijas izpratnē nošķiršana no ekspedīcijas līguma, jurisdikcijas noteikšana un CMR konvencijas specifiskās prasības šķīrējtiesas klauzulas spēkā esamībai. CMR convention is the main instrument which determines civil liability in the field of international carriage of goods by road in 55 member states and is widely applied for more than 50 years. During this time European judicial area has changed and European Union legislation has become of greater importance. It is analysed in this research how particular aspects of it overlaps with CMR convention and affect its application.
In the research such actual issues are examined as non-uniform interpretation of its provisions, excessive desire of base on nacional law while clarifying the concepts of CMR convention, the role of the CMR consignment note, separation of contract of carriage in the meaning of CMR convention and freight forwarding contract, determination of jurisdiction and spesific requirements of CMR convention for the validity of the arbitration clause.