• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Konceptu realizācija specializētā reklāmas diskursā

Thumbnail
View/Open
306-12680-Banaskevica_Jelena_KriF020042.pdf (2.093Mb)
Author
Banaškeviča, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Filoloģijas un mākslas zinātņu fakultāte
Advisor
Kurpniece, Rozanna
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbs «Konceptu realizācija specializētajā reklāmas diskursā» ir veltīts reklāmas konceptu sastāvdaļu analīzei un to teorētisko modeļu izstrādāšanai. Pētījuma mērķis ir noskaidrot specializētā diskursa reklāmas konceptu struktūras un satura īpatnības, kā arī pārbaudīt to efektivitātes lingvokognitīvos parametrus. Darbs sastāv no divām galvenajām daļām. Pirmajā daļā tiek pētīti teorētiskie jautājumi, kas saistīti ar pētījuma uzdevumiem. Otrajā daļā tiek analizēti reklāmas bukleti. Darbam ir pievienots pielikums, kurā ietilpst papildmateriāls teorijai un praksei, kā arī pētniecības materiāls. Šis pētījums palīdzēs labāk saprast specializētā reklāmas diskursa konceptu struktūru un saturu, kā arī reklāmas bukletu iedarbības raksturu un efektivitāti, kas būs interesanti visiem, kuri ir saistīti ar reklāmas un skaistumkopšanas jomām.
 
The master’s work «Realization of concepts in the specialized advertising discourse» is devoted to the analysis of components of advertising concepts and development of their theoretical model. The purpose of this research – to reveal structural and substantial features of advertising concepts in the specialized discourse and to check up lingual-cognitive parameters of their efficiency. The work consists of two main parts. The theoretical questions connected with research problems are investigated in the first part. In the second part the advertising booklets are analyzed. The appendix is enclosed to the work as well, it contains an additional theoretical and practical material and the material to be examined. This research will help to better understanding of the structure and the subject of concepts in the specialized advertising discourse, and also the nature and efficiency of advertising booklets. It will be interesting for everybody involved in advertising and beauty salon matters.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9336
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV