Show simple item record

dc.contributor.advisorBerķe, Anitaen_US
dc.contributor.authorJagodzinska, Olgaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:09Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:09Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other10009en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9818
dc.description.abstractO. Jagodzinskas diplomdarbs “Sadarbība ar korekcijas klases skolēnu vecākiem sociālpedagoģisko risku mazināšanai”. Cilvēka attīstība, viņa personības veidošanās ir atkarīga no ģimenes labvēlīgās ietekmes, vecāku vēlmes iepazīt bērna attīstības īpatnības katrā vecumā, no viņu vēlmes izprast savu bērnu un no viņu prasmes virzīt bērna personības veidošanos. Problēmas dziļākai izpratnei veikts pētījums, kurā piedalījās 8 bērni un viņu vecāki. Šajā darbā izskatītas nozīmīgākās bērna audzināšanas problēmas ģimenē. Atrastas atbildes uz jautājumiem: Kas ir ģimene? Kāda ir ģimenes loma mūsdienu cilvēka dzīvē un viņa personības veidošanā? Kādas ir sociālā pedagoga palīdzības formas ģimenei? Pētījumā novērtēti audzināšanas stili un to traucējumi. Piedāvātas metodes un sociālpsiholoģiskās palīdzības formas darbā ar ģimeni. Sadarbojoties ar ģimeni, sociālais pedagogs var būt kā padomdevējs, konsultants un aizstāvis. Sociālā darba efektivitāti paaugstina darbs komandā, kura prasmīga sociālā pedagoga vadībā sekmīgi sasniedz izvirzītos mērķus. Atslēgvārdi: sociālpedagoģiskā darbība, ģimene, riski, atbalsta grupa.en_US
dc.description.abstractDiploma work "Cooperation with parents of class pupils for decreasing the socialpedagogical risk". Annotation Development of a person and formation of his/her personality depend on the favorable influence of his/her family, on parents’ desire to know his her child’s development peculiarities in each stage of his/her age, on parents’ desire to understand his/her child, and on their skill to guide development of the child’s personality. In order to understand the issue in more depth, the research was carried out. Eight children and their parents participated in the research. Disorders of the upbringing process in a family are the factors why a teenager has a low self-esteem. The Paper discusses the most important problems of child’s upbringing in the family. The answers are found to the questions: What is a family? What is the role of a family in nowadays person’s life and in development of his/her personality? How can the social educator help the family? The basic styles of upbringing and their disorders are assessed in the research. The methods and forms of social-psychological help are offered when working with a family. While collaborating with a family, a social educator can be as a counselor and protector. The efficiency of the social work is increased by team-work, where the set tasks can be successfully reached in the guidance of a skillful social educator. Keywords: socialpedagogical activity, family, risks, supporting group.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSociālais pedagogs [fakultāte]en_US
dc.titleSadarbība ar korekcijas klases skolēnu vecākiem sociālpedagoģisko risku mazināšanaien_US
dc.title.alternativeCooperation with parents of correction class pupils for decreasing the social pedagogical risksen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record