Sociāli pedagoģiskā darbība Mātes un bērna atbalsta un krīzes centrā „Avotiņi” Naujenes pagastā
Автор
Lazdāne, Solvita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raževa, Astrīda
Дата
2008Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarbs izstrādāts sociālās pedagoģijas nozarē. Darbs izstrādāts krīzes centrā nonākušo jauniešu – nepilngadīgo grūtnieču un jauno māmiņu, sociālās rehabilitācijas procesa realizācijas novērtēšanai, izmantojot dažādas sociālpedagoģiskājā darbībā pielietojamas metodes un paņēmienus.
Diplomdarba teorētiskajā daļā, balstoties uz speciālo literatūru, informācijas avotiem un LR likumdošanu un normatīvajiem aktiem, veikta nelabvēlīgo ģimeņu rašanās faktoru analīze un nelabvēlīgo ģimeņu raksturojums, apskatīti sociālās rehabilitācijas un sociālās integrācijas procesi un to nozīme personības attīstībā un pilnveidošanā. Darbā atspoguļota sociālās rehabilitācijas programmas izstrādes gaita.
Diplomdarba praktiskajā daļā izstrādāta sociālā pedagoga darba programma un atspoguļotas tās realizēšanas metodes un paņēmieni. Šī programma var tik izmantota darbā ar krīzes situācijā nonākušiem pusaudžiem un jauniešiem, viņu sociālās izslēgtības un atstumtības mazināšanā.
Pētījums veikts Daugavpils rajona Naujenes pagasta Mātes un bērna atbalsta centrā “Avotiņi” sociālās rehabilitācijas programmas realizēšanas laika posmā no 2008 gada janvāra līdz 2008.gada maija mēnesim, ieskaitot.
Atslēgas vārdi: integrācija, krīzes centrs, sociālpedagoģiskā darbība, nabadzība, nelabvēlīga ģimene, sociālā rehabilitācija. Diploma work “Social pedagogical activity at Mother and a child support and crises center “Avotiņi” in Naujenes parish.
Diploma work was worked: Solvita Lazdane.
Diploma work was worked out in the field of social pedagogics. The work estimates the realization of the process of social rehabilitation of juveniles – under age pregnant persons and young mothers in the center using the different methods and ways of social pedagogical work.
In the theoretical part of the diploma work, based on the special lieterature, information sources, legislation and normative basis of LR the analyse of factor of creation of disadvantaged families and the characteristics of disadvantaged family are given; the questions of social rehabilitation and integration are examined, its significance in the development and formation of personality. The process of social rehabilitation programme is reflected in the work.
The social pedagogical programme is worked out in the practical part of the diploma work and the methods and ways of its realization are shown. This work can be used in the work with juveniles and young people in the crises situation for decreasing of social exception and exclusion.
The research has been carried out in Mother and a child support center “Avotiņi” of Naujenes parish of Daugavpils district during the period of realization of social rehabilitation programme from January including May 2008.
Key words: integration, crises centre, social pedagogical activity, poverty, disadvantageous family, social rehabilitation.