Vingrinājumu izveide mācību tēmai „Pīšana, vīšana un mezglošana” mājturībā un tehnoloģijās 1.-3. klasē
Author
Ķēniņa, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs ir veltīts jaunāko klašu skolēnu attīstības veicināšanai. Darbā tiek aprakstītas iespējas mācību priekšmetā mājturība un tehnoloģijas tēmas “Pīšana, vīšana un mezglošana” ietvaros izveidot mācību vingrinājumus un ieviest mācību darbā.
Diplomdarbā apkopotas atziņas par vingrinājumu izveides teorētiskajiem nosacījumiem, kā arī analizētas mācību darba formas un metodes, mācību satura plānošanai.
Izmantojot autores sastādītos vingrinājumus mācību tēmai “Pīšana, vīšana un mezglošana”, tika veikta izmēģinājumdarbība 1., 2. un 3. klasēs, kuras mērķis bija veicināt skolēnu roku pirkstu sīkās muskulatūras attīstību.
Apkopotie rezultāti apliecina, ka pareizi secīga vingrinājumu sastādīšana un dažādu mācību metožu pielietojums veicina skolēnu interesi un vienlaicīgi praktiskās iemaņas, pirkstu un roku veiklību. The Paper is devoted to enchancement of personality of primary school pupils. The work includes the possibilities of creating class exercises and their usage in the teaching/ learning process. The themes are based an school subject tlousekeeping and Technologies under the litle “Weaving, Twistins and Knotting”.
The paper contains conslusions about of creation of class exercises. Besides, the author analyses the forms of teaching/ learning process and the methods of planning the curricnlum.
The usage of exercises created by the author is based on the thema “Weaving, Twisting and Knotting”.
The experiment was carried out for the pupils in forms 1., 2., 3., the aim of which was to promote the development of the tiny muscles of children’s fingers.