• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skolēnu spēju attīstība gleznošanā 2. klasē

Thumbnail
View/Open
299-10059-Cimare_Iveta_Peda040195.pdf (1.860Mb)
Author
Cimare, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Berķe, Anita
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbu autore ir izstrādājusi par tēmu - „Skolēnu spēju attīstība gleznošanā 2. klasē.” Mērķis ir izpētīt skolēnu spēju –iztēles un fantāzijas nosacījumus un iespējas glezniecības apguvē 2. klasē. Tika sastādīta un realizēta mācību programma vizuālajā mākslā, spēju attīstīšanā - balstoties uz Hibneres un citām teorētiskajām nostādnēm. Skolēnu spēju pārbaudei autore izmantoja pētījuma metodes- skolēnu radošo darbību analīzi un datu apstrādi un skolēnu pašvērtējuma anketu un datu apstrādi. Diplomdarba struktūra - ievads; 3 nodaļas; nobeigums - secinājumi un ieteikumi; 42 izmantoto avotu un literatūras saraksts; 3 pielikumi.
 
The author of the diploma work has worked out the theme “the development of student creative abilities in painting in from 2”. The aim is to develop the student’ abilities – “their capability, imaginations, fantasy in studying painting in class 2”. The teaching programme was compiled and realized in visual arts and students’ abilities were developed by using Hibnere’s and other well known theoretical viewpoints. Jo examine the students’ abilities the author has used research methods – the analysis of students creative activity according to the presented data and self – esteem questionnaires. The structure of the diploma work consists of Introduction, 3 chapters, conclusion, proposals, recommendations, the list of the used literature, three appendixes.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9831
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV