Show simple item record

dc.contributor.advisorAuziņa, Anitaen_US
dc.contributor.authorMajore, Viktorijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:13Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:13Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other10063en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9832
dc.description.abstractDabisks valodas apguves process katram bērnam vispirms sākas ar iemācīšanos klausīties un runāt. Cilvēki izmanto savu runāšanas spēju, lai sniegtu informāciju, izteiktu attieksmi pret citu vārdiem, rīcību vai kādiem notikumiem, kā arī sazinoties. Tādēļ runas prasmju attīstīšana ir valodas mācību metodikas uzmanības centrā. Pamatu efektīvai runāšanai veido noteiktu runas palīgprasmju apguve. Tādējādi, apgūstot runu, ir nepieciešama vārdu pareiza izvēle un pareizu gramatisko formu lietošana. Svarīgi ir ne tikai tas, ko saka, bet arī tas, kā saka. Tāpēc katram runātājam ir jālieto teikumi ar piemērotu intonāciju, kuru panāk ar balss toņa kāpinājuma un nolaiduma maiņu, palēninātu vai paātrinātu runas tempu, pauzēm un vārdu uzsvaru. Vairākumam runas situāciju piemīt sazināšanās raksturs, citiem vārdiem sakot, tās iekļauj sarunu kā neformālu vai lietišķu domu apmaiņu vai arī sarunāšanos. Tāpēc runātājam ir jāapgūst arī komunikācijas prasmes. Pirms vārdiskas sazināšanās runātājs novērtē sarunbiedra vecumu, savas attiecības ar to. Tas viss nosaka runas saturam piemēroto vārdu, izteicienu un stila izvēli. Vienlaicīga runāšana, piemēram, korī, dziedāšana, valodas spēles mudina skolēnus uz aktīvu līdzdalību stundā, it sevišķi sākumskolā. Diplomdarba autore uzskata, ka saskarsme varētu būt skolēnu runas prasmju attīstīšanas līdzeklis. Bērniem patīk sazināties ar vienaudžiem. Tie bieži vien grib viens otram kaut ko sacīt, kad skolotājs viņus nedzird. Šo dabisko vēlmi var izmantot, lai dotu bērniem iespēju runāt vairāk angļu valodas stundās. Šinī gadījumā pāru darbs var būt efektīvs. Diplomdarba mērķis ir izpētīt kā pāru darbs var palīdzēt runas prasmju attīstīšanai angļu valodas stundās sākumskolā. Idejas skolēnu runas prasmju attīstīšanai, pāru darba priekšrocības un trūkumi, tā organizēšanas īpatnības un grūtības, kā arī to pārvarēšanas iespējas tiek apspriestas dažādu autoru darbos. Tādējādi, lai sasniegtu diplomdarba mērķi, tika izvirzīti šādi uzdevumi: 1.Studēt teorētisko literatūru un informācijas avotus par runas prasmju attīstīšanu angļu valodas stundās. 2.Apkopot pāru darba vingrinājumus runas prasmju attīstīšanai angļu valodas stundās sākumskolā. 3.Analizēt angļu valodas skolotāju domas par pāru darbu runas prasmju attīstīšanai angļu valodas stundās sākumskola. 4.Izmēģināt pāru darba aktivitātes runas prasmju attīstīšanai angļu valodas stundās 3.klasē. Diplomdarbā izvirzītie pētījuma jautājumi ir šādi: 1.Kā var attīstīt runas prasmes angļu valodas stundās. 2.Kā pāru darbu var izmantot runas prasmju attīstīšanai angļu valodas stundās sākumskolā. 3.Kā var novērst problēmas, kas rodas, skolēniem veicot pāru darbu aktivitātes. Diplomdarba autore izvēlējās atsevišķa gadījuma pētījumu kā pētījuma metodien_US
dc.description.abstractPeople use their ability to speak to provide others with information, convey ideas and opinions as well as communicate. In order to produce oral discourse which others can understand, people need to comply with certain speaking rules. Both spoken production and interaction require the knowledge and use of a range of micro-skills. At different stages of learning English, there are different levels of proficiency in speaking skills. Nevertheless, teaching both kinds of speaking should be on syllabus in primary school. The aim of the Diploma Paper is to explore the possibility of developing speaking skills using pair work in primary school. The case study was carried out to evaluate the practical implementation of pair work in Form 3. The author of the Diploma Paper has used questionnaire and journal as methods of data collection. Students were given exercises intended for working in pairs. Pair work activities were incorporated into the lesson topic with the aim of practising lexical patterns and communicative formulae. The analysis of the collected data has revealed that working in pairs gets students to feel secure and enables them to speak more than in the whole class set-up. It was found out that providing feedback is necessary to give students information about their performance of the task. This stimulates pupils to make attempts at improving the performance. Children like communicating with each other. They feel like doing that smoothly and without being interrupted. So the teacher should deliberate on the proper correction type for the pair work activity. Practising pair work in primary school has shown that this way of organizing class makes a lesson livelier. It might be used for a wide variety of activities for developing speaking skills and increasing students’ participation. Pair work should form an integral part of a lesson, but, in this writer’s view, it should not predominate over other classroom set-up opportunities.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titlePāru darbs runas prasmju attīstīšanai angļu valodas stundās sākumskolāen_US
dc.title.alternativePair work for developing speaking skills at English lessons in elementary schoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record