Lomu spēle runas prasmju attīstīšanai angļu valodas stundās 4.klasē
Author
Burceva, Sarmīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Anita
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Tā kā angļu valoda ir starptautiska valoda, prasme runāt šajā valodā sniedz iespējas sazināties ar cilvēkiem visā pasaulē. Tādēļ mūsdienās vispāratzīts mērķis angļu valodas mācīšanā ir sazināšanās prasmes attīstīšana. Lielākai daļai skolēnu mūsu valstī klases aktivitātes ir vienīgais veids runāšanas prasmju pilnveidošanai. Ar šo aktivitāšu palīdzību skolēni tiek sagatavoti īstai sazināšanai ārpus klases.
Šī Diplomdarba mērķis ir izpētīt lomu spēli kā vienu no aktivitātēm runāšanas prasmju attīstīšanai 4. klasē. Atsevišķa gadījuma pētījums tika veikts kādā no Rīgas vidusskolām un turpinājās vienu mēnesi. Pētījuma ietvaros tika novadītas piecas lomu spēles un tika pielietotas sekojošās datu vākšanas metodes: skolotāju un skolēnu ankētēšana, kā arī skolēnu novērošana un viņu sasniegumu novērtēšana. Ar anketēšanas palīdzību tika atklāts , ka puse no skolotājiem, kuri piedalījās anketēšanā, izmanto lomu spēli skolēnu runāšanas prasmju attīstīšanai. Ar skolēnu anketēšanas palīdzību tika atklāts, ka skolēniem ir pozitīva attieksme pret lomu spēli, ja tā ir saistīta ar viņu interesēm. Novērošana arī pierādīja ka, ja skolēni ir ieinteresēti aktivitātē, viņi sasniedz labākus rezultātus.
Apkopojot datus tika pierādīts, ka lomu spēle būtu jāizmanto angļu valodas stundās runāšanas prasmju attīstīšanai, jo tā palīdz uzlabot skolēnu sadarbības prasmes, kā arī paredz vārdu un gramatikas struktūru pielietojumu reālajās dzīves situācijās. Tālākā šīs metodes pētīšana būs koncentrēta uz dažāda veida lomu spēļu, kuras piedāvāja pētījuma dalībnieki aizpildot anketu, izmantošanu 4.klasē angļu valodas stundās, kā arī uz klasesbiedru savstarpējo attiecību uzlabošanu ar lomu spēles palīdzību. As English is an international language, being able to speak in English gives possibilities to communicate with other people all over the world. Therefore, nowadays a well-established goal in ELT is to develop communicative efficiency. For the most part of pupils in our country classroom activities are the only way for practising their speaking skills in order to be slowly prepared to the real communication outside the classroom.
The aim of this Diploma Paper was to explore the role play as a means for developing pupils` speaking skills in Grade 4. A case study was carried out in one of Riga Secondary schools and it lasted for one month. Within the research the following methods of data collection were used: questionnaires for teachers and pupils, as well as, observation of pupils during the role plays in order to evaluate pupils` results. Through the questionnaire for teachers it was revealed that a half of questioned teachers use the role play for developing pupils` speaking skills. Through the questionnaire for pupils it was found out that pupils have mostly positive attitude to the role play if it is connected with their interests. Besides, observation proved the fact that if pupils are interested in the activity, they have better results.
The collected data proved that the role play should be used in English lessons as a means for developing pupils` speaking skills because it improves interaction skills, as well as, provides the use of language in real life situations. The further study is going to be focused on use of different types of role plays which were suggested by the participants of the research, as well as, on improving relationships between classmates through the role play.