Show simple item record

dc.contributor.advisorVīgante, Rasmaen_US
dc.contributor.authorVeģe, Ineseen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:16Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:16Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other10220en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9842
dc.description.abstractIneses Veģes izstrādātais diplomdarbs ir par aktuālu tematu „Sīkās pirkstu muskulatūras attīstīšana mājturības un tehnoloģiju stundās 2. klasē”. Roku pirkstu sīkās muskulatūras attīstība saistīta ar bērnu valodas attīstību, bet visi bērna psihiskie procesi attīstās, līdzdarbojoties runai. Jaunākajās klasēs daļai skolēnu ir neveikla pirkstu sīkā muskulatūra, tas savukārt ietekmē rakstītprasmes apguvi un rokraksta veidošanos. Pirmsskolā un sākumskolā ir svarīgi attīstīt un pilnveidot pirkstu sīko muskulatūru, jo fiziskā, kognitīvā un psihosociālā attīstība savstarpēji ietekmē cita citu, līdz ar to arī visu bērna personību. Darbā ir izvirzīts pētījuma jautājums - kā mājturības un tehnoloģiju stundās iespējams attīstīt un pilnveidot sīko pirkstu muskulatūru? Šīs stundas izvēlētas tādēļ, ka praktiskā darba stundas skolēniem parasti patīk. Te sevi parādīt un celt pašapziņu var arī tie skolēni, kuriem ir grūtības citos mācību priekšmetos. Mājturības un tehnoloģiju stundās izgatavotie darbi parasti tiek izmantoti klases telpu noformēšanai, rotaļām vai dāvanām. Tas motivē skolēnus un rada emocionālu pārdzīvojumu. Diplomdarbs sastāv no ievada, trīs nodaļām ar apakšnodaļām, nobeiguma, literatūras saraksta un pielikumiem. Darbu papildina attēli un tabulas. Teorētiskajā daļā ir aplūkota sākumskolas skolēnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums no valodas aspekta, kā arī sīkās pirkstu muskulatūras attīstības un korekcijas iespējas mājturības un tehnoloģiju stundās. Praktiskajā jeb eksperimentālajā daļā aprakstīts un analizēts veiktais pētījums skolēnu sīkās pirkstu muskulatūras attīstībā darbā ar papīru. Darbs ar papīru izmantots tādēļ, ka tas ir bērniem labi pazīstams, viegli izmantojams jebkuros apstākļos un veidos, ir samērā lēts materiāls un darba rezultāti ir interesanti. Nozīmīgākais secinājums: sīkās pirkstu muskulatūras attīstība ir ilgstošs, pacietīgs un sistemātisks process, tas sekmē bērna pašvērtējuma celšanos, lasīšanas, rakstīšanas kvalitāti un skolēnu valodas attīstību. Diplomdarba apjoms 53 lappuses, darbu papildina 11 attēli un 4 tabulas. Atslēgvārdi: roku pirkstu sīkā muskulatūra, mājturības un tehnoloģiju stundas, sākumskolas klašu skolēni, darbs ar papīru.en_US
dc.description.abstractAn actual topic “Hand fingers small muscles developing at housekeeping and technology lessons with 2 grade students“ constitutes the content of Diploma Paper made up by Inese Veģe. Hand fingers small muscles developing is connected with the development of child’s language, moreover, all child’s psychical processes are being developed with the participation of language. Certain part of lower grades students have clumsy small muscles of their fingers, which affects writing skills development and handwriting forming. It is very important to develop and improve hand fingers small muscles at preschool and primary school, for physical, cognitive, psychical and social development are mutually impacting each other, and thereby, also entire personality of the child. The question is propounded in this research paper – in what way it is possible to develop and improve hand fingers small muscles at housekeeping and technology lessons? The author has chosen exactly these lessons because children usually enjoy practical work lessons. Since children, not very successful and having difficulties in other subjects, have a possibility to show their qualities and increase their self-confidence at such lessons. Handiworks produced at such housekeeping and technology lessons usually are being used to decorate classrooms, in games and as gifts. All that motivates students and causes their emotional experience. The Diploma Paper consists of Introduction, three Chapters containing Subchapters, Conclusion, List of Reference and Annexes. The Paper is amended with pictures and charts. The theoretical part contains primary school students’ pedagogical and psychological characterization in the aspect of language, as well as a consideration of possibilities of hand fingers small muscles developing and correction at housekeeping and technology lessons. Practical, i.e. experimental part contains a description and analysis of the research of schoolchildren’s hand fingers small muscles developing through working with paper. Working with paper has been used in the research because children do it as something very familiar, it is easy for them to do it under any conditions and in any manner, the material is comparatively cheap and work results are interesting. The most significant conclusion is: hand fingers small muscles developing is long lasting, methodical and patience-asking process which helps the child to increase his/her self-concept, improves reading and writing skills and makes for language development. Diploma Paper is written on 53 pages, enlarged with 11 pictures and 4 charts. Keywords: hand fingers small muscles, housekeeping and technology lessons, primary school students, working with paper.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleSīkās pirkstu muskulatūras attīstīšana mājturības un tehnoloģijas stundās 2.klasēen_US
dc.title.alternativeDevelopment of the fine muscles at home economics and technologies lessons in Grade 2en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record