Mācību motivācijas veicināšana sākumskolā
Autor
Sarapova, Antra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Daiktere, Ineta
Datum
2008Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Pētījuma mērķis: Noskaidrot skolēnu mācību motivācijas veidošanās faktorus un iespējas motivācijas veicināšanai.
Darbā izmantotas metodes:
zinātniskās literatūras analīze;
anketēšana;
intervija;
pedagoģiskā novērošana.
Diplomdarbs izstrādāts, pamatojoties uz problēmu, ka sākumskolas skolēniem zems mācību motivācijas līmenis. Skolēni nav pietiekami ieinteresēti mācību procesa veikšanai.
Teorētiskajā daļā tiek analizētas un pētītas mācību motivācijas darbības formas un iepazītas sākumskolas vecumposma psihiskās attīstības īpatnības.
Praktiskajā daļā, veicot pētījumu 2. un 3. klasē tika noskaidrota skolēnu attieksme pret mācību darbu. Balstoties uz pētījuma rezultātiem un teoriju par motivācijas veicināšanu, tika izstrādāti ieteikumi skolotājiem, kā veicināt skolēnu ieinteresēšanu, lai uzlabotu mācību procesu. Tika izstrādāta arī klases audzinātāju stundu programmas tēma par motivācijas veicināšanu sākumskolā.
Veiktā pētījuma rezultātā skolēnu mācību motivācija uzlabojās. Tiek secināts, ka mācību motivāciju var veicināt, ja:
mācību procesu veido interesantāku, izmantojot daudzveidīgākas mācību metodes;
tiek veidota personības izpratne par patstāvību un atbildību mācību darbā.
Atslēgvārdi – MĀCĪBU MOTIVĀCIJA, MĀCĪBU STUNDA, INTERESES, SĀKUMSKOLA,MOTIVĀCIJAS VEICINĀŠANA The aim of reseach – To clear up pupils factors of the promotion of education motivation and possibilities how topromote motivation.
In the work are used methods:
analysis of scientifīc literature;
survery;
interview;
pedagogic supervision.
The diploma work in worked out on this problem basis, that primary school pupils have low level of education motivation. Pupils are not interested enough in realization of learning process.
In the theoretic part are analysed and reseached activity forms of aducation motivation, as well as got acguainted mental development qualities of primary school age period.
In the practical part, doing reseach in the 2nd and3rd form, is cleared up pupils’ attitude to educational work. Basing on the reseach results and theory about promation of motivation, are worked out advices for teachers how to interest pupils in order to make better learning process. There was also worked out lessons program theme about motivation promotion in ptimary school for grade teachers.
As a result of reseach pupils’ study motivation inproved. There is soncluded that study motivation can promote if:
learning process is made more interesting, using variet teaching methods;
there is formed personality understanding abaut self – dependence and responsibility in educational work.
Key words – EDUCATION, MOTIVATION, LESSON, INTERESTS, PRIMARY SCHOOL, PROMOTION OF MOTIVATION.