Show simple item record

dc.contributor.advisorVociša, Rūtaen_US
dc.contributor.authorStrautniece, Ligitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:19Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:19Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other10914en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9859
dc.description.abstractSociālo zinību stundās skolēni apgūst ne tikai zināšanas, bet arī dzīvei noderīgas prasmes un iemaņas. Lai to īstenotu ir jāizmanto dažādas interaktīvās mācību metodes. Skolēnos jāizraisa interese par tēmām, kuras apgūst sociālo zinību stundās, to viņi veic aktīvi darbojoties un sadarbojoties. Diplomdarba tēma ir ‘’Interaktīvo metožu un paņēmienu daudzveidības īstenošana sociālo zinību stundās’’. Pētījuma mērķis – izzināt interaktīvo metožu un paņēmienu izmantošanas iespējas sociālo zinību stundās. Diplomdarbs sastāv no ievada, 2 daļām ar 7 nodaļām un 4 apakšnodaļām, secinājumiem, izmantotās literatūras saraksta ar 29 avotiem, 3 pielikumiem. Pētījumā iegūtie dati atspoguļoti 22 attēlos. Darba teorētiskajā daļā veikta pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze par jēdzienu ‘’mācību metode’’ un ‘’paņēmieni’’ skaidrojumu, mācību metožu klasifikāciju, kritērijiem, mācību metožu izvēli pusaudžu vecumā un interaktīvo mācību metožu un paņēmienu dažādību un nozīmi sociālo zinību stundās. Darba praktiskajā daļā veikta mācību metožu un paņēmienu nozīmes izpēte sociālo zinību stundās, izmantojot anketēšanu un pedagoģisko novērošanu un ieteikumu izveide interaktīvo metožu un paņēmienu izmantošanai sociālo zinību stundās. Izpētē konstatēts, ka izmantojot interaktīvās mācību metodes un paņēmienus skolēni apgūst dzīvei noderīgas prasmes un iemaņas, kā arī veicina skolēnu aktivitāti un sadarbību mācību procesā.en_US
dc.description.abstractIn social studies students learn nit only knowledge from books, but also good skills for real life. To make that come true it is necessary to use different interactive methods. We have to make students interested in topics, which are in social studies, which can be done by cooperation and group works. Diploma thesis subject is „Different interactive methods and technique realization in social studies lessons.” Research goal – how to use interactive methods and techniques in social studies lessons. Diploma thesis consists of introduction, 2 parts with 7 chapters and 4 subdivisions, conclusions, references with 29 sources, and 3 attachments. In research all data are showed in 22 pictures. In thesis theoretical part I have made pedagogy and psychology literature analysis about concepts “training method” and “techniques”, training methods classification, criteria, the choice of training methods in adolescent age and the meaning of interactive methods and techniques in social studies lessons. In thesis practical part I have made research and explained the mean of training methods and techniques in social studies lessons. Methods which I used are pedagogical observation and data collection form questionnaire tests, from which I made suggestions for interactive methods and techniques usage in social studies lessons. In research I find out, that usage of interactive training methods and techniques students learn effective skills for real life situations and promote students activity and cooperation in training processes.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleInteraktīvo mācību metožu un paņēmienu daudzveidības izmantošana sociālo zinību stundāsen_US
dc.title.alternativeUsing the diversity of interactive methods and strategies inat the social studies lessonsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record