Rotaļu izmantošana fonētiski fonemātisko traucējumu novēršanai 5-6 gadus veciem bērniem
Author
Cimermane, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Rotaļu izmantošana fonētiski fonemātisko traucējumu novēršanai 5 - 6 gadus veciem bērniem.
Darbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas, praktiskās daļas, nobeiguma un secinājumiem, 8 pielikumiem.
Darba ievadā autore pamato izvēlētās tēmas aktualitāti un nozīmību savā darbā. Darba teorētiskā daļa balstās uz A. Ļubļinskas, I. Puškareva, G. Svences, A. Golubevas, D. Lieģenieces, I. Miltiņas, S. Tūbeles, T. Fiļičevas, G. Čirkinas, D.Dzinteres, R. Bošas u. c. teorētiskajām atziņām. Teorētiskajā daļā tika apskatīti un analizēti šādi jautājumi: 5 - 6 gadus vecu bērnu vispārīgās, pedagoģiski psiholoģiskās individuālās, kā arī valodas un runas attīstības īpatnības, galvenās teorētiskās atziņas par rotaļas nozīmi kā pirmskolas vecuma bērnu attīstības sekmētāju, kā arī tika analizēta rotaļas nozīme fonemātiskās uztveres pilnveidošanas darbībā. Teorētiski izzinātās atziņas palīdzēja izveidot rotaļu nodarbību sistēmu, kas palīdz attīstīt fonētiski fonemātisko uztveri pirmskolas vecuma bērniem un praktiski to lietot ne tikai pirmsskolas iestādē, bet arī ģimenē. Pētījuma praktiskajā daļā tika apsekota bērnu skaņu izruna, fonemātiskās uztveres līmenis mācību gada sākumā, veikts korekcijas darbs ar rotaļu palīdzību. Tiek apkopoti un analizēti rezultāti. Autore secina, ka aktivizējot fonemātisko uztveri, uzlabojas bērna fonemātiskā dzirde, nozīmīgs priekšnosacījums ir sadarbības veicināšana ar bērna ģimeni.
Atslēgvārdi: pirmsskolas vecuma bērns, fonētiski fonemātiskie traucējumi, fonemātiskā uztvere, fonemātiskā dzirde, rotaļa. The theme of paper: Use of plays for eliminating the phonetic – phonematic disturbances of 5 – 6 years old children
The paper consists of an introduction, theoretical part, practical part, conclusions and 8 additions.
In the introduction author fortifies urgency of theme. In the theoretical part are summarizes and analyze the thoughts of pedagogue and psychologists. The theoretical basement of paper is A. Lublynska, I. Pushkareva, G. Svence, A. Golubeva, D.Liegeniece, I. Miltinja, S. Tubele, T. Filjicheva, G. Tsirkina, D. Dzintere, and R. Bosha. In the theoretical part of paper are reweaves and analysis of commonly and individual development language of 5 – 6 years old children. There are theoretical researches of materials about using games and plays process of language activation in phonetic perception.
The practical part of the research reveals how empirically tested game’s and plays impact preschool children’s language development and results. Results are united and analyzed.
Key-words: preschool period, child, phonetic – phonematic disturbances, phonetic perception, phonetic audition, play.