Show simple item record

dc.contributor.advisorRauhvargers, Andrejsen_US
dc.contributor.authorKinta, Guntaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:20Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:20Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other12807en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9867
dc.description.abstractMaģistra darba mērķis ir izpētīt, kādi faktori nosaka profesionālās vidējās izglītības prestižu un, balstoties uz empīriskā pētījuma rezultātiem, izveidot priekšlikumus profesionālās vidējās izglītības prestiža paaugstināšanai. Darba hipotēzē tika pieņemts, ka profesionālās vidējās izglītības prestižs paaugstināsies, ja notiks pāreja uz mācīšanās rezultātiem balstītu izglītības procesu. Mācīšanās rezultāti ir apgalvojums par to, ko audzēknis zina, saprot un spēj veikt, pabeidzot mācības. Viens no galvenajiem profesionālās vidējās izglītības uzdevumiem ir palīdzēt audzēkņiem kļūt par konkurētspējīgiem un motivētiem darbiniekiem, kuri ir nepieciešami tautsaimniecības attīstības sekmēšanai. Taču profesionālo vidējo izglītību izvēlas mazāk jaunieši nekā vispārējo vidējo izglītību, jo pārsvarā sabiedrībā profesionālās izglītības prestižs tiek vērtēts zemāk nekā vispārējās vidējās izglītības prestižs. Empīriskā pētījuma ietvaros organizētas profesionālās izglītības iestāžu vadītāju, sociālo partneru un profesionālās izglītības iestāžu audzēkņu fokusgrupu diskusijas, profesionālās izglītības pedagogu fokusgrupas viedokļu galerija, veiktas intervijas ar pieciem profesionālās izglītības ekspertiem un vienu izglītības ekspertu, kā arī veikta personu aptauja, kuru profesionālā darbība tieši nav saistīta ar izglītību. Sabiedrības viedokli par profesionālās vidējās izglītības prestižu negatīvi ietekmē informācijas trūkums par profesionālās izglītības piedāvājumu un apgūstamajām profesijām, tāpēc ir būtiski veicināt vienlīdzīgu attieksmi pret profesionālo un vispārējo vidējo izglītību. Lai paaugstinātu profesionālās izglītības prestižu, ir jāsekmē pamatizglītības kvalitāte un jāveicina profesionālās izglītības iestāžu un pamatskolu sadarbība karjeras izglītībā, kā arī jāveido elastīgākas un saturiski plašākas profesionālās izglītības programmas. Darba hipotēze ir pierādīta, jo pētījuma rezultāti liecina, ka mācīšanās rezultātiem ir visievērojamākā ietekme uz profesionālās vidējās izglītības prestižu.en_US
dc.description.abstractThe aim of this Master Paper is to explore which factors determine the prestige of vocational upper-secondary education and on basis of study results to develop recommendations for promoting the prestige of vocational upper-secondary education. For the hypothesis of the Paper the Author assumed that the prestige of vocational upper-secondary education will be promoted if the shift towards the learning outcomes based education will occur. The learning outcomes are statements of what student is expected to know, understand and able to demonstrate after accomplishment of learning. One of the major objectives of vocational upper-secondary education is to assist students becoming competitive and motivated employees, who are capable to foster economical development. However, fewer students tend to choose vocational upper-secondary education than general upper-secondary education, mainly because society considers vocational upper-secondary education to have lower prestige than general upper-secondary education. Focus group discussions were organised for the heads of vocational education establishments, the social partners, and for vocational education students; aquarium for vocational education teachers was arranged; interviews with five vocational education experts and one education expert were carried out in terms of this study. Furthermore, a questionnaire was distributed among individuals whose occupation was not related to vocational education. The opinion of society concerning the prestige of vocational upper-secondary education is negatively influenced by the lack of information concerning the vocational education programmes as well as the professions to be acquired. For this reason, it is essential to strive for an equal attitude towards vocational and general upper-secondary education. In order to promote the prestige of vocational upper-secondary education, the quality of the compulsory basic education should be improved and cooperation among vocational education establishments and basic schools should be promoted. As well, as more flexible and wider regarding the content vocational education programmes have to be developed. The hypothesis of the Paper has been verified as the results of the study demonstrate that learning outcomes have the most significant impact on the prestige of vocational upper-secondary education.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleMācīšanās rezultāti profesionālajā vidējā izglītībā kā viens no profesionālās vidējās izglītības prestižu noteicošajiem faktoriem.en_US
dc.title.alternativeLearning outcomes in vocational upper-secondary education as one of the factors defining vocational the prestige lupper-secondary educationn.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record