Brieduma veidošanas iespējas jaunākajā pusaudžu vecumposmā.
Автор
Pešika, Rudīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Blūma, Dainuvīte
Дата
2009Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darba tēma: „Brieduma veidošanās iespējas jaunākajā pusaudžu vecumposmā”.
Maģistra darba mērķis: Izzināt brieduma veidošanās iespējas pusaudžu vecumposmā un to veicinošos faktorus.
Darba ievaddaļā autore aktualizē brieduma veidošanās nozīmi pusaudžu vecumposmā un aktualizē īpatnības pusaudžu personības attīstībā, kuras ir saistītas ar atšķirīgu brieduma pakāpi viena vecuma pusaudžiem.
Maģistra darba teorētiskajā daļā veikta literatūras analīze, kuras rezultātā ir apkopoti dažādu autoru (A.Lapiņa, I.Kona, Osho, Dž.Djūija, G.Pokartnieces, P.Rubina, J.Raipuļa, I.Kanta, D.Goulmena u.c.) teorijas un atziņas, kuras raksturo nobriedušu personību. Darbā ir definēti brieduma veidi, zēnu un meiteņu brieduma atšķirības un androgoģijas elementi, kurus iespējams izmantot pusaudžu brieduma veicināšanas procesā. Darba pētījuma daļā, balstoties uz darba autores izstrādātajiem kritērijiem, izveidota aptaujas anketa un veikts pētījums, lai noskaidrotu cik nobrieduši ir pusaudži jaunākajā vecumposmā.
Maģistra darba izstrādei informācija gūta no dažādiem literatūras avotiem – pedagoģiskās, pedagoģiski psiholoģiskās literatūras, skaidrojošajām vārdnīcām, interneta, praktiskā darba analīzes un 6.klašu aptauju rezultātiem.
Atslēgvārdi: atbildība, briedums, brieduma veidi, pusaudži, vecumposms. Masters work title: „Mature formation facilities in the latest teenage”.
Masters work object: to investigate opportunities for the formation of the maturation and their contributing factors in the latest teenage.
The author updates the role of maturity in the teenage and administers specialty adolescent personality development, which is associated with a different level of maturity of the same age adolescents.
Master's theoretical work includes literary analysis about mature personality, which summarizes the various theories and insights of different authors (A.Lapins, I.Kons, Osho, J.Dewey, G.Pokartniece, P.Rubins, J.Raipulis, I.Kant, D.Goleman u.c.). The paper defines the types of maturity, boys and girls maturity diferences and elements of adrogogy, which can be used for promotion of adolescent maturation process. The practical part of this work includes creation of a questionnaire, wich is based on authors criteria, and has been conducted a research, to find out how mature is the latest age adolescents.
Literature for the masters work has been gained from varios sources – pedagogical, pedagogicaly psychological literature, glossaries, internet, practical research and results of Form 6 questionnaire.
Key words: adolescent, age, maturity, responsibility, types of maturity.