Show simple item record

dc.contributor.advisorBlūma, Dainuvīteen_US
dc.contributor.authorAntāne, Neldaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:22Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:22Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other13101en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9876
dc.description.abstractMaģistra darba mērķis – noskaidrot pamatskolas skolēnu subjektīvās vajadzības skolas vidē, kā tas sasaucas ar izglītības programmas saturu, skolēnu labsajūtu, skolēnu un vides mijiedarbību. Teorētiskajā daļā – 1. nodaļā skolēnu vajadzību un personības izaugsmes izpratnes jautājumi pētīti psiholoģijas, izglītības filozofijas un pedagoģijas zinātnes atziņās. Skolēnu vajadzību un izaugsmes mijiedarbība skatīta, saistot to ar pusaudžu vecumposma attīstības krīzes periodu, un kā komponentu sabiedrības ilgtspējīgas attīstības aspektā. 2. nodaļā aktualizēta pārmaiņu nepieciešamība izglītībā un konkrēti raksturotas šīs pārmaiņas izglītībā. Tieši skolēnu subjektīvās un objektīvās vajadzības ir viens no nosacījumiem pārmaiņām izglītības sistēmā, kā arī viens no faktoriem kvalitatīvai izglītībai. Tas skar pedagoģiskā procesa humanizācijas, demokrātiskās paradigmas, iekļaujošās izglītības nozīmīgumu pamatskolas skolēnu sekmīgai izaugsmei. Praktiskajā pētījuma daļā - 3. nodaļā izpētīti pamatizglītības apguvi traucējošie faktori vakarskolā, veikta izpēte par cēloņiem skolēnu iesaistīšanai vakarskolā, kā arī skolēnu vajadzību noskaidrošanai, lai izdarītu atbilstošus secinājumus par skolas vides organizācijas pilnveidošanas nepieciešamību. 4. nodaļā izpētīts skolēnu izaugsmi ietekmējošo iekšējo un ārējo faktoru kopums.Veikta skolēnu mācību sasniegumu, skolēnu apmeklētības un labsajūtas izpēte, intervija ar skolas direktori un skolas izglītības dokumentācijas izpēte, pēc rezultātu analīzes tika veikti secinājumi atbilstoši hipotēzei.en_US
dc.description.abstractThe aim of my Master’s work is to clarify subjective needs of primary school pupils in the school’s surroundings, how it works together with the content of the educational programme, pupils feeling of comfort, interaction of pupils with their surroundings. The questions of pupils needs and personality growth have been investigated in the cognition of psychological, psilosophical and pedagogical sciences in the first chapter i.e. theoretical part. Pupils needs and the growth of interaction have been ehamined linking it with the developing crises period for teenagers and as a component of society in this developing aspect. In the 2nd chapter the necessary changes in education are focused on and these changes are concretly characterised within education. The pupils subjective and objective needs are the main factors for the changes in the educational system and one of the main factors for qualitative education.. It refers to the educational process of humanisation, the democratical paradigm, the importance of education in successful growth of primary pupils. In the 3rd chapter i.e. practical research part I investigated the factors that disturb basic educatioal learning in the nigth school setting. An investigation work has been done into the reasons for pupils involvement in nigth school, abot the clarification of their needs, in order to make conclusions about the necessity of the perfection of the school’s environmental organisation. In the 4th chapter I investigated the totality of inword and outward factors for pupils growth, a large investigation work has been done concerning pupils study achievements and their feeling of comfort, an interview with the school’s principal and an investigation of the school’s educational documentation. Conclusions had been made in accordance with the hypothesis after the analyses of the results. -en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleSkolēnu vajadzību ievērošana personības sekmīgas izaugsmei.en_US
dc.title.alternativeObserving student's needs for successful personal gronth.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record