• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Radošuma veidošanās rotaslietu darināšanas pulciņa nopdarbībās.

Thumbnail
View/Open
299-13293-Kruka_Evita_SkMa020009.pdf (4.993Mb)
Author
Krūka, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ivanova, Ilze
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba tēma ir „Radošuma veidošanās rotaslietu darināšanas pulciņa nodarbībās”. Darba mērķis ir noskaidrot, kādas ir radošuma veidošanās iespējas rotaslietu darināšanas pulciņa nodarbībās. Balstoties uz teorētisko literatūru un savu profesionālo pieredzi, autore nosacīti izveidoja trīs radošuma līmeņus. Veicot skolēnu radošuma līmeņu izvērtējumu, autore secināja, ka skolēni nav pietiekami radoši, viņi baidās riskēt un domāt netradicionāli, tādēļ autore izstrādāja programmu radošuma veidošanās sekmēšanai, kurā iesaistīja dažādas interaktīvās mācību metodes un radošos uzdevumus. Pēc programmas realizācijas, autore secināja, pētījuma hipotēze ir apstiprinājusies, pateicoties interaktīvo mācību metožu un radošo uzdevumu izmantošanai nodarbībās, skolēni ir kļuvuši radošāki un motivētāki darbam, viņos ir radusies lielāka interese par rotaslietu izgatavošanu. Atslēgvārdi: radošums, radoša personība, radošuma veidošanās sekmēšana, radošie uzdevumi, interaktīvās mācību metodes, interešu izglītība
 
Annotation The theme of Master paper is „The formation of creativity during the jewelery interest studies”. The aim of this work is to see what is possible for creativity in the classroom involves fabricating jewelries. The three levels of creativity relativery is formated by the author, based on theoretical literature and professional experience. In the school-level assessment of creativity, the author concluded that students are not creative enough, they are afraid to risk and non-traditional thinking, therefore, the author developed a program for the formation of stimulating creativity, recruiting a variety of interactive teaching methods and creative tasks. After the program implementation, the author concludes the study's hypothesis is confirmed, thanks to the interactive teaching methods and creative use of classroom tasks, the students have become more creative and more motivated to work, them is a result of increased interest in the production of jewelries. Keywords: creativity, creative personality, creativity in the promotion of creative tasks, interactive teaching methods, education interests
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9879
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV