Radošuma veidošanās rotaslietu darināšanas pulciņa nopdarbībās.
Autor
Krūka, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ivanova, Ilze
Datum
2009Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darba tēma ir „Radošuma veidošanās rotaslietu darināšanas pulciņa nodarbībās”. Darba mērķis ir noskaidrot, kādas ir radošuma veidošanās iespējas rotaslietu darināšanas pulciņa nodarbībās. Balstoties uz teorētisko literatūru un savu profesionālo pieredzi, autore nosacīti izveidoja trīs radošuma līmeņus. Veicot skolēnu radošuma līmeņu izvērtējumu, autore secināja, ka skolēni nav pietiekami radoši, viņi baidās riskēt un domāt netradicionāli, tādēļ autore izstrādāja programmu radošuma veidošanās sekmēšanai, kurā iesaistīja dažādas interaktīvās mācību metodes un radošos uzdevumus. Pēc programmas realizācijas, autore secināja, pētījuma hipotēze ir apstiprinājusies, pateicoties interaktīvo mācību metožu un radošo uzdevumu izmantošanai nodarbībās, skolēni ir kļuvuši radošāki un motivētāki darbam, viņos ir radusies lielāka interese par rotaslietu izgatavošanu.
Atslēgvārdi: radošums, radoša personība, radošuma veidošanās sekmēšana, radošie uzdevumi, interaktīvās mācību metodes, interešu izglītība Annotation
The theme of Master paper is „The formation of creativity during the jewelery interest studies”. The aim of this work is to see what is possible for creativity in the classroom involves fabricating jewelries. The three levels of creativity relativery is formated by the author, based on theoretical literature and professional experience. In the school-level assessment of creativity, the author concluded that students are not creative enough, they are afraid to risk and non-traditional thinking, therefore, the author developed a program for the formation of stimulating creativity, recruiting a variety of interactive teaching methods and creative tasks. After the program implementation, the author concludes the study's hypothesis is confirmed, thanks to the interactive teaching methods and creative use of classroom tasks, the students have become more creative and more motivated to work, them is a result of increased interest in the production of jewelries.
Keywords: creativity, creative personality, creativity in the promotion of creative tasks, interactive teaching methods, education interests