Show simple item record

dc.contributor.advisorApsīte, Ludmilaen_US
dc.contributor.authorMākulēna, Gintaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:23Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:23Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other13318en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9882
dc.description.abstractMaģistra darbā „EFQM modeļa pielietojamība vērtībizglītības pilnveidei” ir izvērtēta EFQM (European Foundation of Quality Management) modeļa pamatprincipu iespējas un ierobežojumi vērtībizglītības kvalitātes pilnveidei vispārizglītojošās skolās. Pētīta jēdziena vērtībizglītība specifika, akcentējot satura un procesa nozīmīgumu, kā arī vides kā mikrosistēmas un makrosistēmas ietekmi. Bez tam arī analizēti izglītības dokumenti Latvijā vērtībizglītības kontekstā. Darbā ietverts arī labās prakses piemērs vērtībizglītības kvalitātes pilnveidē. Noskaidroti vērtībizglītības filosofiskie pamati no kultūras, antropoloģijas un teleoloģijas aspekta mūsdienās. Izmantojot uz EFQM modeļa metodes balstīto pieeju augstākās izglītības kvalitātes pilnveidei, darba autore izvērtējusi modeļa pamatprincipu pielietojamību vērtībizglītības kvalitātes pilnveidei — skolas kā organizācijas attīstības stadiju un dimensiju kontekstā. Pēc modeļa piemērošanas vērtībizglītībai noskaidrots ekspertu viedoklis. Secināts, ka modeli vērtībizglītības kvalitātei var pielietot tikai daļēji — no procesa viedokļa. Tas sekmē vērtībizglītībā iesaistīto pušu sadarbību. Modelis negarantē vērtībizglītības kvalitāti no satura viedokļa un tā īstenošana var būt apgrūtināta, ja nav izstrādāti kopīgi vērtībizglītības mērķi un cilvēka koncepcija. Atslēgvārdi: vērtībizglītība, kvalitātes pilnveide, EFQM modelisen_US
dc.description.abstractThe Master’s Paper „The Applicability of the EFQM model for improving values education quality” explores the potentialities and limitations of the EFQM (European Foundation of Quality Management) model for improving the values education quality in schools. Specific features of values education have been discussed with a focus on content and process as well as considering the influence of milieu in the sense of micro-system and macro-system. Besides, educational documents have been analysed in the context of values education. A good practice example as to the quality of values education is included. Philosophical bases of values education have been highlighted, focusing on its cultural, anthropological and teleological aspects nowadays. The principles of the EFQM model have been found in order to evaluate its applicability for improving quality in values education at schools. This was done, considering the school as a developing organisation. Experts were asked to evaluate the adapted model according to seven criteria. It was concluded that the model for improving values education quality can be applied only partly — from the process perspective. The model is not applicable from the content perspective, if there is no consensus on the grounds of teleology and anthropology. Key words: values education, quality improvement, EFQM modelen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleEFQM modeļa pielietojamība vērtībizglītības kvalitātes pilnveidei.en_US
dc.title.alternativeThe applicability of the EFQM model for improving values education quality.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record