Skolas vadības darbība skolēnu iesaistīšanā skolas estētiskās vides organizēšanā.
Author
Valdmane, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Daiktere, Ineta
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs „Skolas vadības darbība skolēnu iesaistīšanā skolas estētiskās vides organizēšanā” ir uzrakstīts, ņemot vērā to, ka skolas vide ir skolēna pirmais pārbaudījums savā attieksmē pret „skaisto”. Skola ir visefektīvākā organizētā vide, kur bērnus iespējams izglītot dažādos jautājumos, kas saistīti ar individualitātes attīstību, iniciatīvas izrādīšanu un radošu izpausmi skaistas apkārtnes veidošanā, uzturēšanā un saglabāšanā. Tādejādi skolas iekšējā „dzīvē” ir nepieciešams atvēlēt īpašu uzmanību estētiskās vides organizēšanai, kas prasa daudz darba no skolas vadības.
Maģistra darba mērķis ir noskaidrot skolu vadības lomu un darbības iespējas skolēnu iesaistīšanā pozitīvas skolas estētiskās vides organizēšanā.
Darba gaitā noskaidrots, lai veiksmīgi vadītu skolēnu iesaistīšanu skolas estētiskās vides organizēšanā, skolas vadībai nepieciešamas zināšanas par cilvēku motivēšanu, par komandas darba vadīšanu, kā arī par skolas iekšējās vides apzināšanu un citām ne mazāk svarīgām lietām. Veiksmīgu skolēnu iesaistīšanu skolas estētiskās vides organizēšanā ietekmē vadītāja spēja apmierināt skolēnu, skolotāju un vecāku vajadzības. Vajadzību apmierināšana nodrošina labsajūtu, ja cilvēks jūtas labi un ir laimīgs, tad skolas estētisko vidi var uzskatīt par pozitīvu un vadītāju par labu vadītāju.
Atslēgvārdi:
•estētiskā vide;
•skolas vadības darbība;
•skolēnu iesaistīšana;
•anketēšana;
•intervija. This master's paper "Action of school's management to involve students in organization of school's aesthetic environment" is written by taking into account that school environment is student's first challenge in his own attitude for "good-looking".
School is the most effective organized environment, where it's possible to educate children in various matters, related to development of individuality, exercise of initiative and creative expression in formation, maintenance and preservation of beautiful environment. Thus in school's internal "life" it is necessary to allocate special attention in creation of aesthetic environment, which takes a lot of work involved from school's management.
Goal of this master's paper is to elucidate the role and operational potentialities of school's management in involvement of students in organization of positive aesthetical environment.
In the process of work it is established that to successfully manage the students involvement in organization of school's aesthetic environment, management is required to have knowledge of human motivation, management of team work as well as gathering information on school's internal environment and other, not less important subjects. The successful involvement of students in organization of school's aesthetical environment is affected by manager’s abilities to satisfy the needs of students, teachers and parents. The fulfillment of needs provide feeling of comfort, if a person feels good and is happy then school's aesthetical environment can be considered as positive and manager as good leader.
Keywords:
•aesthetical environment;
•actions of school's management;
•involvement if students;
•conduct of an opinion poll;
•interview.