Didaktisko rotaļu izmantošana valodas attīstībā pirmsskolas vecuma bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem
Author
Radziņa, Kadrija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Darbā tiek akcentēta bērna valodas veicināšanas iespējas izmantojot didaktiskās rotaļas. Šos jautājumus savos darbos apskatījuši un analizējuši daudzi pedagogi un psihologi:
•bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem pedagoģiskais un psiholoģiskais raksturojums – S. Liepiņa, Ļ. Vigotskis, K. Dēķens;
•valodas attīstības sekmēšanas pedagoģiskie līdzekļi – R. Kaņepēja, Dz. Lieģeniece, V. Golubina, M. Montesori;
•didaktiskās rotaļas un to nozīme valodas attīstībā bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem – D. Elkoņins, Ļubļinska, M. Skatkins, S. Šmakovs.
Veiktais darbs ļauj secināt, ka pārdomāti organizējot valodas attīstības nodarbības un izmantojot dažādas didaktiskās rotaļas, tiek attīstīta, bagātināta un pilnveidota valodas attīstība bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem.
Atslēgas vārdi: valoda, saskarsme, garīgās attīstības traucējumi, didaktiskā rotaļa, vide. The diploma work consists of three parts.The work emphasizes the opportunity to develop childs language with a help of didactic games. Many pedagogues and psychologist have touched upon and analyzed the points related to this theme:
•Pedagogical and Psychological Characterization of Intellektualy challenged Children – S. Liepina, L. Vigotskis, K. Dekens;
•Pedagogical Tools for Speech Development – R. Kanepeja, Dz. Liegeniece, V. Golubina, M. Montesori;
•Didactic Games and their Significance in Language Development for Intellectually Chhallenged Children – D. Elkonin, A. Lublinska, Dz. Dzintare, M. Skarhins, S. Smakovs.
From the work can be cocluded that language development for intellectually challenged children is enriched with – out and organized language development activities together with didactic role play.
Keywords: Language, Impediments to Intellectual, Didctic (Role) Play, Impediments.