Show simple item record

dc.contributor.advisorZīds, Oskarsen_US
dc.contributor.authorGorbunovs, Aleksandrsen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:28Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:28Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other1540en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9924
dc.description.abstractThe aim and the task of this master’s paper is to explore the problems of the compulsory service soldier’s and professional service candidates’ motivation in National Armed Forces, to clarify their desire and willingness to acquire the knowledge, abilities, skills, competences necessary to fulfill military service. In desk study part of the master’s paper, based on education and psychology experts’ statements, author draws up a report on factors which influence the soldier’s motivation and their capabilities to perform its mission. At the first section of the desk study part author keeps a close watch to the soldier’s adaptation features for the military service and the influence of the new military environment and household conditions on that. It is shown those differences between civilian and military education system which exists irrespective of their resemblance. It is underlined how much influence on formation of soldiers is traced by traditions of the informal relations, cult of power, autocracy leadership. Author also draws, that socialization may be adoptive and non adoptive as well. At the second section of the desk study part author reminds about core pedagogical principles which influence soldiers’ motivation and highlights that it is important to create, lead and keep the trainees’ activity. It is scrutinized also two types of motivation and behavior models: internal and external ones. At the practical research part of the master’s paper author draws up a report on realized research and its findings to set down features of the soldiers’ motivation and, based on analysis of these findings, at the end of the work author opinions and suggestions to improve the soldiers’ motivation and military education process.en_US
dc.description.abstractŠī maģistra darba mērķis ir izpētīt Nacionālo bruņoto spēku obligātā militārā dienesta kareivju un profesionālā dienesta kandidātu motivāciju, noskaidrot to vēlmi un gatavību apgūt militārajam dienestam nepieciešamās zināšanas, prasmes, iemaņas, kompetences. Darba teorētiski pētnieciskajā daļā autors, balstoties uz pasaules mēroga izglītības un psiholoģijas zinātņu speciālistu atzinumiem, sniedz pārskatu par faktoriem, kuri ietekmē karavīru motivāciju, spējas veikt noteiktos tiem uzdevumus. Teorētiski pētnieciskās daļas pirmajā nodaļā uzmanība tiek akcentēta uz karavīru adaptācijas īpatnībām militārajam dienestam, jaunās militārās vides, sadzīves apstākļu ietekmei uz to. Tiek parādītas arī tās atšķirības, kas neskatoties uz civilās un militārās izglītības sistēmu līdzību, tomēr parādās, organizējot un īstenojot izglītības procesu militārajā vidē. Tiek pasvītrots, kādu ietekmi uz karavīru izveides procesu atstāj neformālo attiecību tradīcijas, spēka kults, autoritārā vadība. Autors parāda arī, ka jauno karavīru socializācija var būt kā adaptīva, tā arī dezadaptīva. Teorētiski pētnieciskās daļas otrajā nodaļā tiek atgādināti galvenie pedagoģiskie principi, kuri ietekmē karavīru motivāciju, pasvītrojot, ka izglītojamā karavīra aktivitāte ir jārada, jāvada un jāsaglabā. Tiek apskatītas divu tipu motivācijas un uzvedību modeļi: ārējā motivācija un ārēji motivēta uzvedība, no vienas puses, un iekšējā motivācija un iekšēji motivēta uzvedība, no otras. Praktiski pētnieciskajā daļā autors sniedz pārskatu par veiktajiem pētījumiem un to rezultātiem karavīru motivācijas īpatnību noteikšanā, kā arī, pamatojoties uz veikto pētījumu rezultātu analīzi, darba nobeigumā dod savus atzinumus un ierosinājumus karavīru motivācijas un militārās izglītības procesa uzlabošanai.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleNacionālo bruņoto spēku obligātā militārā dienesta kareivju un profesionālā dienesta kandidātu motivācijas izpēte.en_US
dc.title.alternativeThe study on the motivation of compulsory service soldiers and professional sevice candidates.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record