Skolas vadības komandas darbs izglītības programmu izstrādē.
Автор
Maulvurfa, Zaiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīds, Oskars
Дата
2006Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darba “Skolas vadības komandas darbs izglītības programmu izstrādē” mērķis ir izveidot jaunu pamatizglītības mazākumtautību izglītības programmu, piemērotu Rīgas Bišumuižas pamatskolas vajadzībām.
Maģistra darbs sastāv no 2 nodaļām, 4 apakšnodaļām un 4 pielikumiem.
Pirmā nodaļa ir teorētiskā daļa un iepazīstina ar pārmaiņām Latvijas izglītības sistēmā un izglītības iestādes vadītāja lomu skolas efektivitātes nodrošināšanā, arī izglītības iestādes vadības kvalitātes kritērijiem, izglītības pakāpēm un veidiem Latvijā, kā arī izvērtē Latvijā spēkā esošās izglītības programmas.
Otrā nodaļa ir prakstiskā daļa un tajā īsumā apkopotas teorētiskās nostādnes par izglītības iestādes pedagoģiskā darba analīzes nozīmi skolas efektivitātes nodrošināšanā un praktiski veikta Rīgas Bišumuižas pamatskolas darbības pedagoģiskā analīze, piedāvāts praktiski izstrādāts pamatizglītības mazākumtautību izglītības programmas 3.modelis, piemērots Rīgas Bišumuižas pamatskolai.
Pielikumos piedāvātas veidlapas izglītības iestādes pedagoģiskās darbības izvērtēšanai un analīzei.
Maģistra darba teorētiskais materiāls apkopots, izmantojot pieejamos literatūras avotus latviešu valodā (autori - S.Ozoliņa, A.Priekulis, M.Kručiņina, A Šmite, A Broks u.c.) un svešvalodās (Dryden G., Voss J.), normatīvie akti un ministru kabineta noteikumi un elektroniskie informācijas avoti (internets). Master’s paper „School management work for education programm development” aim is to create new primary education system for minority eligable Riga’s Bišumuižas primary school needs.
Master’s paper consists of 2 chapters, 4 subchapters and 4 appendixes.
First chapter is theoretical part presents changes in Latvian educational system and managers role in educational institution to ensure effectivity, quality parametrs of educational institution and also evaluates valid educational programms in Latvia.
Second part is practical part summarizing theoretical positions about importance of analyses of pedagogical intitution management pedagogical work and practical analysis of Bišumuižas primary school pedagogical work. Included is 3rd model of minority educational programm suitable for Bišumuižas primary shool.
Appendixes includes forms for to analyse and evaluate work of pedagogical institution.
There are used information from literature sources in latvian language (authors – S.Ozoliņa, A.Priekulis, M.Kručiņina, A Šmite, A Broks etc.) and foreign language (Dryden G., Voss J.), laws and regulations and electronic information sources (internet) in magister’s paper theoretical part.