Show simple item record

dc.contributor.advisorZīds, Oskarsen_US
dc.contributor.authorŪdre, Brigitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:30Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:30Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other1625en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9941
dc.description.abstractVecāku līdzdalība izglītības procesā skolā Brigita Ūdre, Latvijas Universitātes Pedagoģijas un psiholoģijas fakultāte Izglītības zinātņu nodaļa Maģistra darbs Rīga 2006. gads Lai globalizācijas apstākļos varētu attīstīties pēc iespējas ideālāka sabiedrība ir nepieciešams skolās piedāvāt pēc iespējas labāku un kvalitatīvāku izglītību katram gan mazam, gan lielam skolēnam. Jāpievērš liela uzmanība, lai izglītību iegūtu visi, to var palīdzēt nodrošināt vecāki. Ļoti svarīga ir izglītības kvalitāte. Lai panāktu izglītības augsto kvalitāti un vadīšanas procesa efektivitāti skolām svarīgu lēmumu pieņemšanā ir jāaicina skolēnu vecāki. Maģistra darbam tika izvirzīts sekojošs mērķis: teorētiski un praktiski pamatot vecāku līdzdalības izglītības procesā galvenos principus skolā. Pamatot, ka tikai kopīgiem spēkiem var panākt pilnvērtīgu nākotnes sabiedrību. Latvija ir demokrātiska valsts, līdz ar to arī izglītības procesam tādam jābūt. Lai izglītības process kļūtu demokrātiskāks tajā jāpiedalās visai sabiedrībai. Ļoti svarīga ir vecāku līdzdalība, jo viņus var uzskatīt par pakalpojuma pasūtītāju. Maģistra darbā tiek analizēta pedagoģiskā un skolvadības literatūra par skolas un skolēnu vecāku sadarbības jēdzienu un par vecāku līdzdalību izglītības procesa kvalitātes pilnveidē. Tiek izpētīta likumdošana, kas reglamentē šo procesu, tā ir sakārtota, bet ļoti bieži paliek kā rakstīts teksts, nevis realizēts dzīvē. Lai būtu visaptverošāka informācija, tiek pētīta citu skolu un vecāku sabiedrisko organizāciju pieredze. Darbā apskatītajās skolās vecāku līdzdalība izglītības procesā tiek organizēta līdzīgi, bet katra skola meklē kaut ko jaunu, lai vecāki tiktu vairāk piesaistīti skolai. Vecāku organizācija pēdējos gados attīstās un kļūst lielākas, tās pārsvarā nodarbojas ar vecāku izglītošanu un organizēšanu sabiedriskajam darbam, lai radītu drošu vidi bērniem uz ielas vakara stundās un novērstu narkomānijas, alkoholisma, huligānisma izplatīšanos. Pētījumā piedalās skolēnu vecāki, skolotāji, skolas vadība un skolēni. Pētījuma rezultāti rāda, ka vecāku līdzdalība izglītības procesā ir ļoti nepieciešama, lai varētu panākt labāku rezultātu izglītības kvalitātes jomā un nodrošinātu skolēniem labāku psiholoģisko un fizisko vidi skolā. Vecāki ir ļoti aizņemti savos darbos, tāpēc skolu apmeklē ļoti reti, bet skolu uztver pozitīvi vai neitrāli. Skolotāji veic dažādus pasākumus, lai piesaistītu vecākus skolai, bet par lielāko šķērsli uzskata vecāku neieinteresētību un aizņemtību. Skolēni uzskata, ka vecāku līdzdalība vairāk ir nepieciešama sākumskolā, jo nākamajos vecumposmos šī līdzdalība var atņemt skolēniem turpmākajā dzīvē būt patstāvīgiem un nepazust mainīgajā sabiedrībā un darba tirgū.en_US
dc.description.abstractThe Parents’ iIterest in Educational Process at School Brigita Udre, Latvian University The faculty of Pedagogy and Psychology The section of Educational sciences The Master’s Paper Riga 2006 So that in the conditions of globalization, as much perfect society as possible could develop, it is necessary to offer at schools as good and qualitative education as possible to everyone not only to small, but also to large pupil. Great attention should be paid to everyone in order to get education, parents can help to provide it. The quality of education is very important. To get the high quality of education and the effectiveness of administration process, schools have to ask pupils’ parents in important decision approval. The following aim was set for the Master’s paper: theoretically and practically to substantiate the main principles of parents’ interest in educational process at school. To substantiate that only together we can obtain valuable future society. Latvia is democratic country, therefore the process of education should be the same. The whole society has to take part so that the process of education should be more democratic. Parents’ interest is very important, because they can be taken for the client of service. In the Master’s paper pedagogical and school management literature about schools and pupils parents’ collaboration concept and about the quality development of parents’ interest in educational process is analyzed. Legislation is learned, which regulates this process, it is straightened, but very often it remains as written text, but not realized in practice. Another schools’ experience of parents’ public organization experience is researched, so that we would have more comprehensive information. In the Master’s paper studied schools, the parents’ interest in educational process is organized similarly, but each school finds something new, so that parents will be more involved at school. Parents’ organizations of late years develop and become larger, they deal with parents’ educating and organizing for social work to create safe environment for children on the streets in the evening and to avert outspread of drug addiction, alcoholism, hooliganism. Pupils’ parents, teachers, school’s administration and pupils take part in the research. The results of the research show, that parents’ interest in educational process is very necessary, to get better result in the field of the educational quality and ensure better psychological and physical environment at school for pupils. Parents are very busy in their jobs therefore they visit school very rarely, but they comprehend school positive or neutral. Teachers perform various enterprises to attract parents to school, but the largest drawback is considered parents disinterest and busyness. Pupils think, that parents interest is more necessary in primary school because in the coming agedness this interest can take away for pupils in their future to be self-dependent and not to be lost in the variable society and labour market.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleSkolēnu vecāku līdzdalība izglītības procesā skolā.en_US
dc.title.alternativeParticipation of pupuls'parents in the educational process at school.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record