Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīteen_US
dc.contributor.authorBagātā, Agneseen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:32Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:32Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other16826en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9957
dc.description.abstractDiplomdarba „Lasītprasmes veidošana skolēniem ar mācīšanās traucējumiem jaunākajā skolas vecumā”, autore Agnese Bagātā. Diplomdarbā autore apskata lasītprasmes veidošanas un attīstīšanas iespējas skolēniem ar mācīšanās traucējumiem jaunākajā skolas vecumā. Diplomdarba teorētisko pamatu veido literatūras analīze par jaunākā skolas vecuma bērnu attīstību, mācīšanās traucējumu veidiem un to cēloņiem, psihiskās attīstības aizturi kā vienu no mācīšanās traucējumu veidiem, lasītprasmes veidošanu skolēniem ar mācīšanās traucējumiem. Diplomdarbā izmantoti S.Liepiņas, I.Mamaičukas, V.Ļebedinska, S.Tūbeles, K.Smitas, L.Strikas, Ā.Ptičkinas un citu autoru darbi, kuri apkopojuši pētījumus par skolēniem ar mācīšanās traucējumiem un lasītprasmes veidošanas un attīstīšanas iespējām. Pētnieciskajā daļā pētīti un analizēti 1. klases skolēni, kuriem ir diagnosticēti mācīšanās traucējumi, psihiskās attīstības aiztures, līdz ar to grūtības sagādā lasītprasmes apgūšana. Skolēnu izpētes rezultāti apkopoti un analizēti pirms un pēc korekcijas darba. Pēc skolēnu sākotnējās izpētes un datu apkopošanas katram skolēnam izveidots individuālais mācību plāns, lai objektīvi varētu novērot dinamiku un veiktos korekcijas uzdevumus. Apkopojot iegūto informāciju un pētījuma datus autore secinājusi, ka: 1) lasītprasmes veidošana noris sekmīgi, ja skolēnam savlaicīgi tiek konstatēti mācīšanās traucējumi; 2)korekcijas darbs noris veiksmīgi, ja skolotājs ievēro skolēna ar mācīšanās traucējumiem attīstības īpatnības, traucējuma veidu un smaguma pakāpi; 3)lasītprasmes attīstošās spēles un vingrinājumi palīdz skolēniem veiksmīgi attīstīt šīs iemaņas. Atslēgvārdi – mācīšanās traucējumi, lasīšanas traucējumi, jaunākais skolas vecums, korekcijas darbs.en_US
dc.description.abstractThe author of Diploma work „Formation of literacy skills in children with learning disturbances at young school age” is Agnese Bagata. In this work author considers the possibilities of formation and development of literacy skills in pupils with learning disturbances at young school age. Theoretical basis of this work are made of the analysis of literature about progression of children in young school age, forms and causes of learning disturbances, delay in psychic development as one the form of learning disturbances, forming of literacy skills in children with learning disturbances. Diploma work considers performances of such authors as S.Liepina, I.Mamaichuka, V.Lebedinska, S.Tubele, K.Smita, L.Strika, A.Ptichkina as well as others, which summarizes the studies of pupils with learning disturbances, forming of literacy skills and development potentialities. In research part of this work are analyzed and studied the pupils of 1st class with diagnosed learning disturbances, difficulties in forming of literacy skills due to delays in psychic development. The results of investigations are summarized and analyzed before and after the correction work with children. After initial investigation of pupils and the summarization of information an individual plan of studies were made for each child to observe objectively the dynamics and performed tasks of correction. After the summarization of acquired information and research data an author made following conclusions: 1.forming of literacy skills are benefit if the pupil is duly diagnosed in learning disturbances; 2.correction work proceeds successfully if teacher notices the individuality of child with learning disturbances, form and severity of intrusion.; 3.games and exercises to improve the literacy forming skills helps the pupil to develop these acquirements successfully. Keywords – learning disturbances, reading disturbances, young school age, correction work.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleLasītprasmes veidošana skolēniem ar mācīšanās traucējumiem jaunākajā skolas vecumāen_US
dc.title.alternativeDeveloping reading of the pupils with learning difficulties at junior school ageen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record