Show simple item record

dc.contributor.advisorZvirgzdiņa, Velgaen_US
dc.contributor.authorKomsa, Aelitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:33Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:33Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other16896en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9963
dc.description.abstractDarbs „Puantilisma virziena iepazīšana vizuālās mākslas stundās 6.klasē” sastāv no ievada, trīs daļām, rezultātiem, secinājumiem, literatūras saraksta un pielikumiem. Šī tēma „Puantilisma virziena iepazīšana vizuālās mākslas stundās6.klasē” ir izvēlēta tāpēc, ka pēc pētījuma autores domām tieši šī tēma satur neizsmeļamas iespējas skolēnu apmācībai vizuālās mākslas stundās skolā. Puantilisms kā virziens palīdz skolēniem eksperimentēt vizuālās mākslās stundās ar krāsām. Skolēni glezno priekšmeta formu un izmērus ar fantāziju un iztēli. Skolēni mācās zīmēt un gleznot, izmantojot puantilisma attēlošanas un izteiksmes līdzekļus .Vizuālās mākslas skolotājam būtu jāintegrē mākslas mācību saturs vizuālās mākslas stundās ar vēstures(Latvijas un pasaules vēsture) un kultūras vēstures priekšmetu palīdzību. Pētījuma objekts ir apmācības process vizuālās mākslās stundās. Pētījuma priekšmets ir radīt ir priekšstatu par novirzienu puantilisms, kā arī apgūt tā attēlošanas praktiskās iemaņas un prasmes. Diplomdarba mērķis ir pētīt veidus, kā iepazīstināt 6. klases skolniekus ar puantilisma virzienu mākslā, tā izcilākajiem pārstāvjiem un glezniecības tehniku. Atbilstoši pētījuma objektam, priekšmetam, mērķiem tika izvirzīti sekojoši pētījuma uzdevumi: iepazīties un analizēt speciālo literatūru un vizuālos materiālus – skices, mākslas darbu izzināt mācību darba satura un organizācijas formas; izzināt jaunākā skolas vecuma bērnu vecumposma īpatnības; veikt uzdevumu kopas izstrādi; veikt pedagoģiskā izmēģinājuma darbību; analizēt darba rezultātus. Lai risinātu izvirzītos mērķus un pārbaudītu sākuma pieņēmumus, ir izmantotas sekojošas pētniecības metodes: darbs ar literatūru- izpēte un analīze; pedagoģiskā novērošana; pedagoģiskā izmēģinājuma darbība; darba rezultātu analīze. Pētījuma bāze ir Rīgas Klasiskās ģimnāzijas 6.klases skolnieki-102 un arī grupa no septītām klasēm-24 un 15 skolēni no devītās klases . Darbā ir izmantota informācija no interneta, no enciklopēdijām, mākslas albūmiem,E.Gombriha,I.M.Rubana,Z.Kagaines,K.Blīgzna,V.Hibneres,V.Kavača, T.Kačalova u.c. autoru darbi. Kā parāda bērnu darbu analīze, tad skolēni daudz radošāk un daudzveidīgāk izpilda praktiskos uzdevumos. Viņi ļoti labi izmanto iegūtās zināšanas, prasmes un iemaņas. Dotajā darbā ir apskatīts puantilisma kā virziens vizuālās mākslās stundās. Puantilisms kā virziens palīdz skolēniem eksperimentēt vizuālās mākslās stundās ar krāsām un vairāk fantazēt.en_US
dc.description.abstractThe work “Familiarization of pointillism’ schools at visual art lesson” consists of the introduction, three main parts, result, conclusions, list of literature sources and appendixes. The theme or research was chosen for students to gain a better understanding of the “pointillist” style and to develop skills using colors. Such experience would motivate students to use pastels freely, not being framed into forms, dimensions and proportions. They are allowed to reproduce the effective technique of pointillism by repetitiously dotting colors onto paper to full the areas. It also provides the abilities of fantasy and creativeness. Both drawing and painting techniques are incorporated improving skills and impression. Teacher should enlarge the integrative competence and skills of students in the field of history of arts (world and Latvia) instantly. Such experience would be useful during history of culture classes also. The object of research is the process of teaching visual art at obligatory and secondary school. The aim of the research is to create an understanding in variants and movements of pointillism, the development of touches and improvement in building works. Another aim or research is to analyze possible methods in optimal mixing of colors overlapping them for maximum effectiveness. Instantly students should get information on the artists associated with this movement and their technical preferences. According to aims of research some tasks should be applied: •To acquaint special literature sources and visual materials also such as drafts, layouts, reproductions; studies and analyze of information was done; •Forms and methods of teaching art subjects was classified, choosing appropriate variants of management; •Individual characteristics of appropriate student’s age were analyzed, applying the content and structure of lesson; •The results or lessons (student’s works and skills improved) were assessed. To solve the aims formulated above and to make an appropriate assessment various methods of research including work with literature sources (investigation and analyze), pedagogic observation, pedagogic experiment activities, assessment of results was done. Students of Riga Classical Gymnasium (Form 6, 102 persons), (Form 7 – 24 persons) and Form 9 – 15 persons were participants of experimental lessons. They could demonstrate knowledge of cool and colors and mostly got an appropriate pointillist effect. Students worked actively, they demonstrated their creativeness and fantasy.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titlePuantilisma iepazīšana vizuālās mākslas stundās 6.klasēen_US
dc.title.alternativeGetting acquainted with Puantilism in visual art lessons in Grade 6en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record