Show simple item record

dc.contributor.advisorGrīnfelds, Andrisen_US
dc.contributor.authorAndža, Ilzeen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:35Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:35Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other1787en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9988
dc.description.abstractZinātniski pētnieciskā darba tēma ir „Skolas vadības loma skolas un ģimenes sadarbības veicināšanā”. Šo jautājumu ir svarīgi pētīt tāpēc, ka atmosfēra skolā zināmā mērā atkarīga no tā , kāda ir skolas un ģimeņu sadarbība, vai vecāki ir demokrātiskās struktūras sastāvdaļa, vai viņiem rūp un, vai viņi jūtas atbildīgi par to, ko viņu bērni gūst, apmeklējot skolu. Pētījuma mērķis ir ,pamatojoties uz teorētiskām atziņām, personīgiem pētījumiem, to analīzi, izpētīt, kāda ir skolas vadības loma skolas un ģimeņu pozitīvas saskarsmes veidošanā, dažādojot skolas un ģimenes sadarbības formas. Izvirzītā mērķa sasniegšanai darba autore Ilze Andža izmanto dažādas pētīšanas metodes – pedagoģiskās, metodiskās un zinātniskās literatūras analīzi pētāmās problēmas aspektā, dokumentu un materiālu izpēti, skolas darbības analīzi, anketēšanu, datu apstrādi, izmantojot matemātiskās statistikas metodes. Darba struktūru veido ievads, piecas nodaļas, nobeigums, anotācija latviešu un angļu valodā, izmantotās literatūras un avotu saraksts, 13 pielikumi. Maģistra darbā atklāti teorētiskie aspekti tādiem jautājumiem kā saskarsme, sadarbība, mijiedarbība, skolas un ģimenes sadarbības partneri, sadarbības saturs un sadarbības formas. Izvērtēta skolas vadības loma skolas un ģimenes sadarbības pilnveides procesā. Veikta skolēnu, skolotāju un ģimeņu savstarpējo attiecību izpēte un analīze Balvu pamatskolā un pilsētā, salīdzinot to ar republikāniskā pētījuma rezultātiem. Izzinātas vecāku domas par sadarbības iespējām ar skolu, par iespējami efektīvākām sadarbības formām, pedagoģiskās izglītošanās iespējām. Darbā analizēti galvenie principi, uz kuriem balstās skolas vadības darbība skolas un ģimenes sadarbības veicināšanā. Autore pierāda, ka skolas un ģimenes sadarbība ir efektīvāka, ja : •skolas vadība veido pozitīvu fizisko un morālo vidi skolas un ģimeņu sadarbībai, •regulāri tiek izzinātas abu ieinteresēto pušu vajadzības pēc sadarbības, tās vēlamās formas, •pēc iespējas tiek dažādotas sadarbības formas.en_US
dc.description.abstractThe theme of the scientific exploration is” The role of the school administration in facilitating the co-operation between school and the family”. The problem is essential, as the atmosphere in a school depends, to a great extent, upon the quality of co-operation between the school and the families, as well as upon the democratic views of the parents and their caring and responsibility about their children’s success at school. The aim of the investigation is, based upon theoretical ideas, personal exploration and its analysis, to state the role of the school administration in creating a positive communication between the school and families, using different forms of school- family co-operation. To achieve the aim, the author Ilze Andža ups various exploration methods- analyzing pedagogical, methodical and scientific literature in the field of problem investigated, exploring documents and materials, analyzing school activities, questionnaires, computing data, mathematical statistics. The structure of the paper: Introduction, 5 Chapters, Conclusions, Annotations in Latvian and in English, list of literature and sources, 13 appendices. The master’s paper reveals the theoretical aspects of communication, co-operation, feedback, the school and the family as partners of co-operation, its contents and forms. The paper evaluates the role of the school administration in facilitating the process of co-operation between the school and the family. The paper deals with exploring and analyzing the mutual relationships among the students, teachers and families at Balvi Primary school and at Balvi town, as compared to the results of the state investigation. The paper comprises the parent’s ideas of a possible co-operation with the school, of effective forms of co-operation and opportunities of pedagogical education. The paper analyzes the main principles for the activities of the school administration in facilitating the co-operation between the school and the family. The author proves that the efficiency of the school-family co-operation is directly linked with •the school administration creating a positive physical and moral environment for co-operation, •a regular investigation of the co-operation needs, its forms, •using as many different co-operation forms as possible.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleSkolas vadības loma skolas un ģimenes sadarbības veicināšanā.en_US
dc.title.alternativeThe Role School administration in promoting the school and family cooperation.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record