Vērtību izglītība kā jauniešu sociālo problēmu veicināšanas līdzeklis
Author
Resina, Marija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rubene, Zanda
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs ”Vērtību izglītība kā jauniešu sociālo problēmu risināšanas līdzeklis” tika veltīts aktuālam sabiedrības jautājumam – kā izaudzināt jaunu sociāli atbildīgu paaudzi.
Darba gaitā tika izpētītas Latvijas jaunatnes problēmas un to rašanos cēloņi, balstoties uz izpētīto literatūru par vērtību izglītību un sociāli atbildīgās stājas izveidošanu tika sniegti secinājumi par esoši audzināšanas procesu un uzsvērta sabalansētās izglītības nepieciešamība, kuras pamatā būs vērtību izglītība. Vērtību izglītības efektivitātes paaugstināšanai piedāvāts jauns risinājums – jauna mācību kursa izveidošana un ieviešana. Tika izstrādāta programmas koncepcija un paraugs. Programma tiek īstenota Vidusskola „Klasikā”. Darbā tiek sniegts arī programmas efektivitātes sākotnējais novērtējums.
Darbā ir 75 lpp, 3 nodaļas, 14 attēli, 2 tabulas, 4 pielikumi, tika izmantoti 29 literatūras un citi informācijas avoti.
ATSLĒGVĀRDI: VĒRTĪBU IZGLĪTĪBA, SOCIĀLĀ ATBILDĪBA Diploma paper „Value education as a solution of youth social problems” has been concentrated on the sharp and actual society problem – how to raise up socially responsible and active new generation.
In the paper Latvian youth problems and the their causes are described, on the base of literature which is devoted to Value education and social responsibility development made certain conclusions about existing education system and the need of balanced education is emphasized. For the raising of effectiveness of value education, made the proposal of a new course development and putting in to practice. The example of the program concept and plan is proposed. The program has been implemented on the base of the Private secondary school „Klasika” , certain results are achieved and primary effectiveness assessment on the base of observation is made.
Scope of the diploma 75 pages, 3 chapters, 14 pictures, 2 tables, 4 appendices, 29 literature and other informational sources were used.
KEY WORDS: VALUE EDUCATION, SOCIAL RESPONSIBILITY