Svētdienas skola un bērni ar funkcionāliem traucējumiem - pieredze un pedagoģiskās vajadzības
Author
Mežecka, Daina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Daina Mežecka. „Svētdienas skola un bērni ar funkcionāliem traucējumiem – pieredze un pedagoģiskās vajadzības”
Teorētiskajā daļā analizēta cilvēku ar īpašām vajadzībām izglītības un socializācijas iespēju dinamika kopš 20. gs. vidus, kā arī raksturota svētdienas skolas pedagoģiskā un audzināšanas darbība Latvijas evaņģēliski luteriskās Baznīcas (LELB) draudzēs. Sniegts ieskats Norvēģijas u.c. Ziemeļvalstu pieredzē.
Empīriskajā daļā analizēti LELB svētdienas skolu skolotāju aptaujas dati par pieredzi darbā ar bērniem ar funkcionāliem traucējumiem un pedagoģiskajām vajadzībām.
Formulēti ieteikumi svētdienas skolu darbības organizētājiem un skolotājiem apmācību satura plānošanā un metodisko materiālu gatavošanā.
Atslēgvārdi: bērni ar īpašām vajadzībām, funkcionālie traucējumi, svētdienas skola, iekļaujošā pieeja, pedagoģiskās vajadzības Daina Mežecka. „Sunday school and children with disabilities – experience and pedagogical needs”
The theoretical part analyses the development of disabled persons’ access to education and socialisation since the 1950s up to nowadays as well as describes the pedagogical work and upbringing activities performed by Lutheran Sunday schools in Latvia. An insight into the approach applied by Norway and other Nordic countries is presented.
In the second part the outcome of a survey is analysed regarding the experience of Sunday school teachers working with disabled children and the teachers’ pedagogical needs.
Recommendations to organisers of Sunday school work are offered for the future planning of teachers’ training activities and methodological aids.
Key words: Children with special needs, Disability, Sunday school, Integrative approach, Pedagogical needs