Show simple item record

dc.contributor.advisorKoļesovs, Aleksandrsen_US
dc.contributor.authorDzelzkalēja, Elīnaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:44Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:44Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other23751en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10060
dc.description.abstractŠis pētījums tika veikts ar mērķi noskaidrot,vai uztvertā nākotnes distance ietekmē plānošanas kļūdu. Pētījumā piedalījās 200 dalībnieku, no kuriem 143 sievietes un 57 vīrieši vecumā no 16 līdz 50 gadiem. Pēc nejaušā sadalījuma principa tika izveidotas 2 eksperimentālās (n = 65 un n = 56) un viena kontroles grupa (n= 66). Vienai no eksperimentālajām grupām ar tika veicināta tuvāka uztvertās nākotnes distance, otrai – tālāka uztvertās nākotnes distance. Kontroles grupā manipulācija ar uztverto nākotnes distanci netika veikta. Pētījuma veikšanai, tika izveidots īpašs uzdevums, kur dalībniekiem no jauktā secībā izvietotiem burtiem bija jāizveido vārds. Vispirms dalībniekiem veicamais uzdevums pārskatāmā veidā tika priekšstatīts 5 sekunžu garumā, tad dalībnieki tika lūgti prognozēt, cik ilgu laiku varētu aizņemt redzētā uzdevuma izpilde. Pēc tam dalībnieki šo uzdevumu arī izpildīja un uzdevuma izpildes laiks, kurš tika reģistrēts ar datorsistēmas palīdzībuen_US
dc.description.abstractThe present research investigated whether perceived future distance has an effect on planning fallacy.200 participants took part in the research, 143 of them women and 57 men. The participants were randomly assigned to 2 experimental and one control group. In one of the experimental groups with a close future distance perception was verbally encouraged, in the other – a further perceived future distance. In the control group no manipulation with perceived future distance was made. A special task was designed for the research, where participants had to arrange mixed letters into a word. At first the participants had a visual 5 second preview of the task; afterwards they had to make predictions about the possible duration of the task conduction time. After making predictions the participants conducted the previewed task and the conduction time was compared to the participant’s prediction about task conduction time in order to determine wheen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.titleUztvertās nākotnes distances ietekme uz plānošanas kļūduen_US
dc.title.alternativePerceived future distance effect on planning fallacyen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record