• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bērna valodas veidošanās pirmsskolas izglītības iestādē 4-5 gadu vecumā.

Thumbnail
View/Open
299-24185-Skoboļeva_Santa_ss07004.pdf (1.662Mb)
Author
Skoboļeva, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ivanova, Ilze
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Tēma: Bērnu valodas veidošanās pirmsskolas izglītības iestādē 4 – 5 gadu vecumā. Pētījuma mērķis: izveidot efektīgu valodas attīstību veicinošu programmu. Maģistra darba teorētiskajā daļā paskaidrota bērnu valodas veidošanās, bērnu valodas attīstība 4 – 5 gadu vecumā, iespējamie bērnu valodas attīstības traucējumu veidi. Maģistra darba pētnieciskajā daļā tika izstrādāta programma valodas attīstības veicināšanai (6 mēnešiem), kas tika īstenota Rīgas pirmsskolas izglītības iestādē „X”. Lai pierādītu programmas efektivitāti, pētījumā tika iesaistīta atbilstoša kontrolgrupa (1 no Rīgas pirmsskolas izglītības iestādes „Y” grupām), kā arī tika anketēti bērnu vecāki abās pētāmajās pirmsskolas izglītības iestādēs. Pētījuma rezultātā tika pierādīta programmas efektivitāte.
 
The title: The Language Development in Preschool Establishment Children Aged 4 - 5 Years. The goal of the research: to draw up an effective programme in order to promote language development. The language formation in children, language development in children aged 4 – 5 years, and possible types of disorder regarding the language development in children are explained in the theoretical part of the Master thesis. In the practical part of the Master thesis the programme was drawn up in order to promote language development (for 6-month period), which was implemented in the preschool establishment “X” in Rīga. In order to prove the efficiency of the programme, an appropriate control group was involved in the research (1 of groups from preschool establishment “Y” in Rīga), in addition; children` s parents from both preschool establishments being researched were asked to fill in a questionnaire. The efficiency of the programme was proved as a result of the research.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10065
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV