Bērna adaptēšanās 1.klasē
Author
Jerkina, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaņepēja, Ruta Ināra
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Autore Aija Jerkina maģistra darbā „Bērna adaptēšanās 1.klasē” veica adaptācijas procesa izpēti un kā noris pāreja bērnam no pirmsskolas izglītības iestādes uz skolu.
Darbā analizēti pedagoģijas un psiholoģijas materiāli par adaptācijas procesa būtību.
Maģistra darbs sastāv no ievada, 4 nodaļām, nobeiguma, 50 literatūras avotiem, 5 pielikumiem.
Pētījuma mērķis bija veicināt sadarbību starp pirmsskolas izglītības iestādi, skolu, ģimeni un bērniem mērķtiecīgas pārejas no pirmsskolas uz sākumskolu veidošanā, ievērojot pēctecības principu.
Par pētījuma uzdevumiem autore bija izvirzījusi:
•izzināt adaptācijas procesa būtību, pedagoģiskajā un psiholoģiskajā literatūrā,
•izstrādāt pedagoģiskās izmēģinājuma darbības programmu pēctecības principa nodrošināšanā 1.klasē, sadarbojoties pirmsskolai, skolai, vecākiem un bērniem,
•apkopot un analizēt anketu rezultātus, lai noskaidrotu bērnu, vecāku, pedagogu attieksmes, gatavību pārmaiņām un sadarbības veicināšanu adaptācijas procesā.
Praktiskajā daļā mērķa īstenošanai izmantotas atbilstošas pētniecības metodes.
Iegūtie dati apstrādāti, salīdzināti un vizualizēti diagrammās. Datu apkopošanas rezultātā izstrādāta izmēģinājuma darbības programma „Ieteicamā programma pirmsskolas, skolas un ģimenes sadarbībai pārejai no pirmsskolas uz 1.klasi”, kuras realizācijas rezultātā darba mērķis tika sasniegts, uzdevumi izpildīti un pierādīta hipotēze, ka, ja pēctecība ir mērķtiecīgi organizēta, adaptācija var noritēt veiksmīgi.
Izstrādāto programmu iespējams izmantot veicinot pirmsskolas izglītības iestādes un skolas sadarbību adaptācijas periodā. The author Aija Jerkina in her Master paper “Adaptation of a child in Form 1” carried out a research of adaptation after the transference from preparatory form to school.
In this work the author analyses educational and psychological materials about the essence of the process of adaptation.
The Master paper consists of introduction, four units, conclusion, bibliography with 50 literature sources and five appendixes.
The aim of the research was to promote the interaction between preschool educational institution, school, family and children, to create an appropriate transference from preparatory form to school which is based on the principle of consecutiveness.
The tasks of the research were following:
•to make inquiries about the essence of the process of adaptation described in literature sources on education and psychology,
•to work out a pedagogical test- syllabus for Form 1 in order to secure the principle of consecutiveness and the interaction between preschool, school, family and children,
•to summarize and analyze survey results in order to find out readiness to change and the attitudes of children, parents and teachers and their ability to interact during the process of adaptation.
In the practical part the author used appropriate research methods to achieve the aims.
The findings are processed, compared and visualized in diagrams. After the research the author has worked out a pedagogical test- syllabus “Recommended syllabus for the interaction between preschool, school and family in the process of transference from preschool to Form 1”. The author concludes that the aim of the work was achieved and all tasks were fulfilled. The hypothesis- that if the consecutiveness is appropriately organized, the adaptation may be successful- is proved.
This syllabus can be used by pedagogues if they want to promote the interaction between preschool and school during the process of adaptation.