• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Arodprasmju veidošanās arodmācības priekšmeta apguves procesā izglītojamajiem ar garīgās attīstības traucējumiem

Thumbnail
View/Open
299-25204-Nadzins_Aivars_SpSk040038.pdf (341.5Kb)
Author
Nadziņš, Aivars
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šteinberga, Andžela
Date
2007
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba teorētiskajā daļā autors apskata arodprasmju procesu veidošanās īpatnības pusaudžu vecumposmā bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem, balstoties uz tādu speciālas psiholoģijas un koriģējošās pedagoģijas speciālistiem kā G.Kilens, A.Karpova, D.Prets, V.Zelmenis, S.Liepiņa u.c. Pētot izziņas procesus mācību satura apguvē darba autors secināja, ka: Ir izdevies radīt interesi izglītojamos par apgūstāmo vielu, mācību saturs ir bijis atbilstošs pēc apkopotajiem rezultātiem anketās. Matemātikas apguves traucējumi, domāšanas un atmiņu īpatnības zēniem spilgti izpaudās praktisko darbu laikā, kur pēc dotās skices bija jāizgatavo kāda vienkāršs kokizstrādājums, mēbele. Tas prasīja individuālu pieeju katram skolēnam uzdodot diferencētus uzdevumus. Izmantojot tehnoloģiskās kartes, izjaucamus modeļus, uzskates līdzekļus izglītojamie labāk spēja izprast uzdoto mācību vielu un radās noteikts priekšstats par praktiski izgatavojamo priekšmetu Balstoties uz apkopotajiem rezultātiem tika izpētītas arodprasmju veidošanās īpatnības bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem.
 
In the theoretical part the author deals with the process of developing trade skills,their peculiarities among the students with mental disturbance. It has been done being based on such specialists in correcting pedagogics and psychology as G.Kilens,A.Karpova,D.Prets,V.Zelmenis,S.Liepina. While making researches on obtaining studying contents,the author has cometo the following conclusions: *A certain interest has been aroused in the students concerning the contents which has beeen appropriate *During the practical part the boys showed peculiarities of their thinking and memorizing processes because of disorder in the learning process of mathematics.It was seen when they had to make simple articles made of wood or a piece of furniture after being given the outline.There an individual approach to each of students was needed by giving different tasks. *By using technological maps,dismountable models,visual aids the students could understand the subject easier,it helped to create a clear conception of the object to be realized. The research based on the survey shows the peculiarities of children with mental disturbance.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10100
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV