Show simple item record

dc.contributor.advisorŽīmante, Kaivaen_US
dc.contributor.authorLapiņa, Daceen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:49Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:49Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other25355en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10110
dc.description.abstractUztveres spējas ietekmē katra sākumskolas skolēna integrēšanos skolā, viņa mācību darbību un rezultātus. Atkarībā no uztveramā objekta un parādību īpatnībām un savstarpējām sakarībām izšķir laika, telpas un kustību uztveri. Īpaši telpiskās uztveres traucējumi negatīvi ietekmē sākumskolas skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem sekmes – lasīšanas, rakstīšanas, matemātisko un citu prasmju apguvi. Tie iespaido arī bērnu adaptāciju skolas dzīvē un orientāciju apkārtējā vidē. Lai attīstītu katra bērna individualitāti ievērojot viņa dotumus, nepieciešama bērnu uztveres traucējumu korekcija, tādejādi nodrošinot viņiem labākus sasniegumus mācību darbībā un veiksmīgāku integrēšanos apkārtējā vidē un sabiedrībā. Ar savu pedagoģisko pētījumu gribu apliecināt, ka, prasmīgi izmantojot atbilstošus korekcijas metodiskos materiālus, veicot sistemātiskus vingrinājumus skolotāja, logopēda, vecāku vadībā un uzraudzībā, iespējams ievērojami uzlabot telpisko uztveri sākumskolas skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem.en_US
dc.description.abstractThe ability to perceive influences integration of each pupil in the school life, her/his ability to learn as well as results of learning. Depending on the object that should be perceived, peculiarities of phenomena and mutual coherence one distinguishes perception of time, space and movement. Especially distortion of spatial perception leaves a negative influence upon a pupil with special needs of the primary school – she/he experiences problems with reading, writing, mathematics and with other skills as well. They also influence the child’s ability of adaptation in the school life and orientation in the surrounding environment. In order to develop individuality of each child by taking into notice her/his talents, correction of the child’s perception distortion is essential, thus ensuring better results in learning process and successful integration in the school life and environment. The aim of my pedagogical research is to prove that it is possible to improve the spatial perception of primary school pupils with special needs by means of skillful use of appropriate correction methodological materials and by regular practice in the assistance of the teacher, speech therapist, or parents.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleSākumskolas skolēnu ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem telpiskās uztveres traucējumu korekcijaen_US
dc.title.alternativeCorrection of spatial perception disturbances of elementary school pupils with slight mental developmental disturbancesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record