Show simple item record

dc.contributor.advisorVabale, Andraen_US
dc.contributor.authorVanaga, Ieviņaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:58Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:58Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other27322en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10177
dc.description.abstractHipotēze- ierobežoto kustību dēļ, skolēniem ir pazemināts pašvērtējums, apstiprinās daļēji. Pētījuma mērķis un uzdevumi- pētījums teorētiskajā daļā balstās uz G. Svences, A. Ādlera, Dž. Boulbija, Ē. Eriksona u.c. autoru teorētiskajām atziņām un tiek apskatīts, kā pašvērtējums ietekmē cilvēka dzīvi, notikumus, adaptēšanos sabiedrībā skolēniem ar kustību balsta traucējumiem. Analizējot literatūru, noskaidroti adekvāta pašvērtējuma veidojošies faktori, izvērtēta pedagogu nozīme pozitīva pašvērtējuma veidošanā, to iespējām darbā ar skolēniem ar kustību balsta traucējumiem. Praktiskajā daļā raksturoti, apkopoti Raiskuma sanatorijas internātskolas skolotāju un skolēnu pozitīvie aspekti pašvērtējuma veidošanā. Pētījumā raksturoti rezultāti pašvērtējuma un tā veidošanās likumsakarībām skolēniem ar BCT, kas iegūti anketēšanas rezultātā. Darba saturs. Skolēniem ar kustību traucējumiem nepieciešams veidot aktīvu sabiedrisko dzīvi, iemācīt sadzīvot ar savu stāvokli, lai veiksmīgāk varētu attīstīt savas stiprās puses. Tādēļ ir svarīgi attīstīt viņā pozitīvu pašvērtējumu, kas veicinās pozitīvu attieksmi pret sevi, ļaus justies veiksmīgam un spējīgam darboties. Tā kā vecāki ir galvenie sava bērna audzinātāji, viņu pārspīlētā aprūpe bērna ierobežoto kustību dēļ, var veidoties pazemināts pašvērtējums. Liela nozīme pozitīva pašvērtējuma veidošanā ir pedagogiem, kuri ar dažādām mācību metodēm, pasākumiem veicina aktīvu skolēnu ar kustību traucējumiem līdzdarbību. Lappušu skaits-60 Attēlu skaits-5 Tabulu skaits-24 Izmantotie literatūras avoti-35 Atslēgas vārdi- Bērnu cerebrālā trieka (BCT), pašvērtējums, mācību metodes, aktīvaen_US
dc.description.abstractPurpose of the research- Research in the theoretical part is based on the theoretical conclusions of G.Svence, A.Adler, Dz.Boulbie, E.Ericson and other authors and there is looked at how the self-evaluation influences the person’s life, happenings, adapting in the society for the pupils with disorders of movement support. Analysing the literature there are clarified the factors forming the adequate sefl-evaluation, there is evaluated the essence of pedagogues in forming of a positive self-evaluation, their possibilities in work with pupils with disorders of movement support. In the practical part there are characterized, summarized the positive aspects in forming of a self-evaluation of teachers and pupils of the boarding school of Raiskums Sanatorium. In the research there are characterized the results of self-evaluation and of the regularities of its formation for pupils with the CCP that were obtained in a result of questionnaire making. Content of the research- For pupils with disorders of movement there is necessary to form an active social life, to teach them to live with their condition in order to develop their strengths more successfully. Therefore it is important to develop in himself a positive self-evaluation that is going to facilitate a positive attitude towards himself, is going to enable to feel successful and able to act. As the parents are the main educators of their child because of their exaggerated care due to the child’s limited movements there can form itself a decreased self-evaluation. Pedagogues have a great significance in forming a positive self-evaluation who with various teaching methods, activities facilitate active participation of pupils with disorders of movement. Number of pages – 60 Number of pictures – 5 Number of tables – 24 List of the used literature – 35 Key words – Children Cerebral Poliomyelitis (CCP), Self-Evaluation, Teaching Methods, Active Social Life, Correctionen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titlePašvērtējuma attīstības īpatnības bērniem ar kustību balsta traucējumiemen_US
dc.title.alternativePeculiarities of the development of self-assessment of children with disturbances of motor support systemen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record