• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Impresionisma glezniecības apguve 8. klasēs

Thumbnail
View/Open
299-2784-Janberga_Zane_EkFM000049.pdf (281.3Kb)
Author
Janberga, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zvirgzdiņa, Velga
Date
2006
Metadata
Show full item record
Abstract
Mana diplomdarba tēma ir impresionisma glezniecības apguve 8. klasē. Darba mērķis – izpratnes veidošana par impresionismu 8. klasē. Uzdevumi: •Sniegt teorētisku ieskatu par impresionisma glezniecību; •pētīt pusaudžu vecumposmu; •Veikt pedagoģisko izmēģinājumdarbību: sagatavot uzdevumus vizuālās mākslas nodarbībām; raksturot skolēnus; aprakstīt mācību procesu; vērtēt darba procesu un sasniegtos rezultātus. Pētījuma bāze – Rīgas 25. vidusskolas 8. klase. Pusaudžu vecumā attīstās abstraktā domāšana un ir vēlme sevi apliecināt. Tāpēc viens no uzdevumiem impresionisma glezniecības izpratnes veidošanai ir radošs. Skolēni ir atsaucīgi un zīmēt griboši. Skolēni izprot uzdevumu būtību – tas atspoguļojas viņu darbos. Skolēni ir guvuši ieskatu impresionisma glezniecībā, klausoties gan skolotājas stāstījumā, gan veicot praktiskos darbus.
 
The theme of my diploma paper is a comprehension of impressionism painting all- in school at 8th grade. The purpose is to promote the understanding of impressionism painting in pupils and develop creative skills. Tasks: •Render theoretical view on impressionism painting, •Study age structure of teenagre, •Perform pedagogic experiment,  Prepare tasks for visual art classes, Characterize pupils, Estimate process of work Estimate the achieved results. Exploration place –8th grade classe at Riga secondary school No 25. Abstract thinking and a wish to present self respect develops in adolescence,therefore one of the goals in forming understanding of impressionism painting is creative. The pupils are responsive and willing to draw. They understand the essence of tasks – it reflects in their works; and they have obtained insight in impressionism painting by both listening to teacher and manual trainings.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10194
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV