Impresionisma glezniecības apguve 8. klasēs
Author
Janberga, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zvirgzdiņa, Velga
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Mana diplomdarba tēma ir impresionisma glezniecības apguve 8. klasē. Darba mērķis – izpratnes veidošana par impresionismu 8. klasē.
Uzdevumi:
•Sniegt teorētisku ieskatu par impresionisma glezniecību;
•pētīt pusaudžu vecumposmu;
•Veikt pedagoģisko izmēģinājumdarbību:
sagatavot uzdevumus vizuālās mākslas nodarbībām;
raksturot skolēnus;
aprakstīt mācību procesu;
vērtēt darba procesu un sasniegtos rezultātus.
Pētījuma bāze – Rīgas 25. vidusskolas 8. klase. Pusaudžu vecumā attīstās abstraktā domāšana un ir vēlme sevi apliecināt. Tāpēc viens no uzdevumiem impresionisma glezniecības izpratnes veidošanai ir radošs. Skolēni ir atsaucīgi un zīmēt griboši. Skolēni izprot uzdevumu būtību – tas atspoguļojas viņu darbos. Skolēni ir guvuši ieskatu impresionisma glezniecībā, klausoties gan skolotājas stāstījumā, gan veicot praktiskos darbus. The theme of my diploma paper is a comprehension of impressionism painting all- in school at 8th grade. The purpose is to promote the understanding of impressionism painting in pupils and develop creative skills.
Tasks:
•Render theoretical view on impressionism painting,
•Study age structure of teenagre,
•Perform pedagogic experiment,
Prepare tasks for visual art classes,
Characterize pupils,
Estimate process of work
Estimate the achieved results.
Exploration place –8th grade classe at Riga secondary school No 25.
Abstract thinking and a wish to present self respect develops in adolescence,therefore one of the goals in forming understanding of impressionism painting is creative. The pupils are responsive and willing to draw. They understand the essence of tasks – it reflects in their works; and they have obtained insight in impressionism painting by both listening to teacher and manual trainings.