• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lasīšanas nozīme skolēna intelekta attīstībā.

Thumbnail
View/Open
299-3018-Purcena_Ligita_PmSk040038.pdf (582.3Kb)
Author
Pētersone, Ligita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sūniņa, Valentīna
Date
2006
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba mērķis: iepazīstoties ar pētāmās problēmas risinājumu pedagoģiski psiholoģiskajā literatūrā un balstoties uz izpētes materiāliem, izveidot un īstenot vingrinājuma kopas programmu apzinātas lasītprasmes veicināšanai. Sākumskolā skolēns iemācās lasīt, taču problēma nav lasīšanas tehnikā, bet gan lasītā izpratnē. Tātad viens no svarīgākajiem uzdevumiem sākumskolā lasīšanas stundās ir veicināt ne vien lasītprasmes izkopšanu, bet arī apzinātu lasītprasmi. Diplomdarba uzdevumi: 1.Apzināt pētāmās problēmas risinājumu pedagoģiski psiholoģiskajā literatūrā. 2.Izzināt jaunākā skolas vecuma bērnu psiholoģiskās īpatnības. 3.Diagnosticēt bērnu lasītprasmi mācāmajā klasē. 4.Izveidot vingrinājuma kopu apzinātas lasītprasmes veicināšanai. 5.Īstenot vingrinājuma kopu praksē, apkopojot iegūtos rezultātus. Pedagoģiskā izmēģinājums mērķis: 1.Izraisīt bērniem interesi par lasīšanu un attīstīt nepieciešamās zināšanas, prasmes, iemaņas. 2.Sekmēt apzinātu lasītprasmi. 3.Pārbaudīt vingrinājuma kopas efektivitāti mācību procesā. Pētījuma metodes: Literatūras izpēte, teorētiskā analīze, pedagoģiskā novērošana, anketēšana, pārrunas, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, darba pieredzes apkopošana. Pētījuma bāze: Siguldas 3.pamatskola, 3.c klase – 20 skolēni. Pētījumā tika iegūti rezultāti, kuros uzskatāmi redzami faktori, kas uzlabo skolēnu lasītprasmi un veicina viņu vēlmi aktīvi iesaistīties grāmatu lasīšanā. Varēja novērot skolotāju, vecāku un skolēnu kopīgas iesaistīšanas nepieciešamību lasītprasmes uzlabošanas procesā. Īstenojot pedagoģisko izmēģinājumu, var secināt, ka skolēnu, kuru intelektuālā attīstība bija vājā un pietiekamā līmenī (skatīt tabulās), var sasniegt zināmu virzību. Teksta uztveres apzinātību var sekmēt ar īpašu didaktiski metodisku vingrinājuma kopas palīdzību, kas pielāgota skolēnu individuālajām vajadzībām. Patstāvīgs neatslābstošs darbs pie lasītā izpratnes ļoti uzlabo skolēnu spēju orientēties tekstā un labi atstāstīt izlasītos notikumus.
 
Aim of the diploma paper: Observing theoretical analyses work out and put into practice certain tasks which develop reading skills. A student acquires reading skills at elementary school but the problem is not connected with the reading technique but with comprehension. That is why one of the most important tasks of reading lessons at elementary stage is not only to develop reading skills but promote comprehension as well. Tasks of the diploma paper: 1.To find out how this problem is solved in pedagogical literature. 2.To analyses psychological features of junior students. 3.To diagnose children’s reading skills in the class. 4.To work out a set of tasks which develop reading skills. 5.To use the tasks in practice and sum up the results. Aim of the pedagogical research: 1.To stimulate children’s interest in reading and develop their skills. 2.To promote intentional reading. 3.To test effectiveness of the tasks in the process of teaching. Research methods: * study of pedagogical literature theoretical analyses pedagogical observation questioning discussions process of pedagogical research summing up the acquired experience. Base of the research: Sigulda Elementary School No 3, Class 3c, 20 students. The research showed several factors which improve students’ reading skills and stimulate their interest in it. The necessity of common cooperation of teachers, parents and children was observed. The research proved that the children whose intellectual level is average and above in can cope with the tasks quite well. Comprehension skills can be stimulated by using special tasks which are adapted to individual needs. As a result, persistent work with texts promotes students’ reading, comprehension and retelling skills.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10260
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV