Show simple item record

dc.contributor.advisorSūniņa, Valentīnaen_US
dc.contributor.authorPētersone, Ligitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:08Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:08Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other3018en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10260
dc.description.abstractDiplomdarba mērķis: iepazīstoties ar pētāmās problēmas risinājumu pedagoģiski psiholoģiskajā literatūrā un balstoties uz izpētes materiāliem, izveidot un īstenot vingrinājuma kopas programmu apzinātas lasītprasmes veicināšanai. Sākumskolā skolēns iemācās lasīt, taču problēma nav lasīšanas tehnikā, bet gan lasītā izpratnē. Tātad viens no svarīgākajiem uzdevumiem sākumskolā lasīšanas stundās ir veicināt ne vien lasītprasmes izkopšanu, bet arī apzinātu lasītprasmi. Diplomdarba uzdevumi: 1.Apzināt pētāmās problēmas risinājumu pedagoģiski psiholoģiskajā literatūrā. 2.Izzināt jaunākā skolas vecuma bērnu psiholoģiskās īpatnības. 3.Diagnosticēt bērnu lasītprasmi mācāmajā klasē. 4.Izveidot vingrinājuma kopu apzinātas lasītprasmes veicināšanai. 5.Īstenot vingrinājuma kopu praksē, apkopojot iegūtos rezultātus. Pedagoģiskā izmēģinājums mērķis: 1.Izraisīt bērniem interesi par lasīšanu un attīstīt nepieciešamās zināšanas, prasmes, iemaņas. 2.Sekmēt apzinātu lasītprasmi. 3.Pārbaudīt vingrinājuma kopas efektivitāti mācību procesā. Pētījuma metodes: Literatūras izpēte, teorētiskā analīze, pedagoģiskā novērošana, anketēšana, pārrunas, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, darba pieredzes apkopošana. Pētījuma bāze: Siguldas 3.pamatskola, 3.c klase – 20 skolēni. Pētījumā tika iegūti rezultāti, kuros uzskatāmi redzami faktori, kas uzlabo skolēnu lasītprasmi un veicina viņu vēlmi aktīvi iesaistīties grāmatu lasīšanā. Varēja novērot skolotāju, vecāku un skolēnu kopīgas iesaistīšanas nepieciešamību lasītprasmes uzlabošanas procesā. Īstenojot pedagoģisko izmēģinājumu, var secināt, ka skolēnu, kuru intelektuālā attīstība bija vājā un pietiekamā līmenī (skatīt tabulās), var sasniegt zināmu virzību. Teksta uztveres apzinātību var sekmēt ar īpašu didaktiski metodisku vingrinājuma kopas palīdzību, kas pielāgota skolēnu individuālajām vajadzībām. Patstāvīgs neatslābstošs darbs pie lasītā izpratnes ļoti uzlabo skolēnu spēju orientēties tekstā un labi atstāstīt izlasītos notikumus.en_US
dc.description.abstractAim of the diploma paper: Observing theoretical analyses work out and put into practice certain tasks which develop reading skills. A student acquires reading skills at elementary school but the problem is not connected with the reading technique but with comprehension. That is why one of the most important tasks of reading lessons at elementary stage is not only to develop reading skills but promote comprehension as well. Tasks of the diploma paper: 1.To find out how this problem is solved in pedagogical literature. 2.To analyses psychological features of junior students. 3.To diagnose children’s reading skills in the class. 4.To work out a set of tasks which develop reading skills. 5.To use the tasks in practice and sum up the results. Aim of the pedagogical research: 1.To stimulate children’s interest in reading and develop their skills. 2.To promote intentional reading. 3.To test effectiveness of the tasks in the process of teaching. Research methods: * study of pedagogical literature theoretical analyses pedagogical observation questioning discussions process of pedagogical research summing up the acquired experience. Base of the research: Sigulda Elementary School No 3, Class 3c, 20 students. The research showed several factors which improve students’ reading skills and stimulate their interest in it. The necessity of common cooperation of teachers, parents and children was observed. The research proved that the children whose intellectual level is average and above in can cope with the tasks quite well. Comprehension skills can be stimulated by using special tasks which are adapted to individual needs. As a result, persistent work with texts promotes students’ reading, comprehension and retelling skills.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleLasīšanas nozīme skolēna intelekta attīstībā.en_US
dc.title.alternativeRole of reading in developing pupils’ intellect.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record