• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Grupu darba izmantošana runātprasmes attīstīšanai sākumskolā.

Thumbnail
View/Open
299-3046-Dule_Guntra_Skol040066.pdf (319.0Kb)
Author
Dūle, Guntra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Anita
Date
2006
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba temats ir – grupu darbs runātprasmes attīstīšanai sākumskolā. Darba mērķis ir noskaidrot, vai un kādas aktivitātes veicina sākumskolas skolēnu runātprasmju veidošanos un interesi par valodu kopumā. Darba praktiskā daļa veidota, ievērojot sākumskolas skolēnu psiholoģiskās īpatnības, bet to teorētiskais raksturojums sniegts 2. un 3. nodaļā. Darbā tiek atklātas grupu darba organizēšanas iespējas skolā, tā priekšrocības un trūkumi, kā arī piedāvātas aktivitātes sākumskolas skolēnu runātprasmes attīstīšanai. Par labākajām aktivitātēm darba autore uzskata dialogu veidošanu un lomu spēles, aptaujas un intervijas, jo tās, atbilstoši sākumskolas vecumposma īpatnībām, aktīvi līdzdarbojoties palīdz apgūt valodu. Par mazāk efektīvām aktivitātēm autore uzskata prāta vētru un daudzpakāpju intervijas, jo tās vairāk piemērotas pamatskolas posmam. Izstrādātais diplomdarbs var tikt izmantots kā palīglīdzeklis skolotājiem angļu valodas mācību stundu sagatavošanai sākumskolā.
 
The theme of diploma paper is “Group work for the development of speaking skills in primary school”. The goal of the paper is to study out what kind of activities support and enable the development of speaking sills for primary school students and raise their interest about language. The facilities of organizing the group work at school, the advantages and disadvantages of it are revealed in the paper. There are practical activities for the development of speaking skills of primary students given in the paper. The author considers making dialogues, role plays, questionnaires and interviews as the most appropriate methods for primary students according to their age. These methods promote learning language by active participation. Brain storm and multi-step interviews are considered as less effective. These are more suitable for elementary students. The paper is useful as supplementary aid for preparing lessons in primary school.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10280
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV