Angļu valodas apguves problēmas bērniem ar īpašām vajadzībām (mācīšanās grūtībām).
Autor
Zariņa, Solvita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Sandra
Datum
2006Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba mērķis ir noskaidrot, kādu ietekmi uz angļu valodas apguvi atstāj skolēniem diagnosticētie mācīšanās traucējumi, veicot teorētisku šo problēmu analīzi, kā arī praktisku pētījumu.
Darbs sastāv no ievada un piecām daļām, kam seko secinājumi, rekomendācijas un nobeigums, kā ari izmantotās literatūras saraksts un vairāki pielikumi.
Darba 1. daļā dots pārskats par speciālo izglītību Latvijā un to, kas tiek darīts, lai veicinātu bērnu ar speciālām vajadzībām integrāciju vispārējās izglītības iestādēs.
Darba 2. daļā aplūkotas problēmas, kas rodas bērniem ar mācīšanās grūtībām angļu valodas apguves procesā. Aplūkoti dažādu mācīšanās traucējumu cēloņi, pamattipi un izpausmes.
Darba 3. un 4. daļā analizēta mācīšanās grūtību ietekme uz svešvalodu apguvi, kā arī dotas vairākas iespējamās kompensēšanas stratēģijas, lai uzlabotu četru pamatiemaņu mācīšanu angļu valodas stundās.
Darba 5. daļu veido pētījums par Rīgas speciālās pamatskolas – attīstības centra 6. klases skolniekiem un viņu mācīšanās traucējumiem, kā arī korekcijas darbā izmantotajiem pielāgojumiem un metodēm, kas uzlabo šo skolēnu mācīšanās sasniegumus.
Darba rezultātā ir pierādīts, ka bērniem, kuriem ir mācīšanās traucējumi, tie spilgti izpaužas arī angļu valodas apguvē, taču ir iespējams sasniegt zināmus uzlabojumus, izvēloties pareizās metodes un korektīvos līdzekļus. The aim of this work is to clarify the influence of learning difficulties on English as a foreign language aquisition performing both theoretical and practical analysis of this issue.
The work consists of an introducion and five parts which are followed by conclusions, recommendations and a wind-up, as well as a bibliography list and several appendices.
Part 1 of this work gives overview on special education system and integration policy in the Republic of Latvia.
Part 2 outlines problems that occur in language learning process for children with learning difficulties. There are explained reasons, types and displays of learning difficulties.
Parts 3 and 4 describe impacts of learning difficulties to language acquisition as well as give various compensatory strategies and advices how to improve teaching of English basic skills in language lessons.
Part 5 is formed by a research on Grade 6 pupils of Riga Special primary school – development centre, their respective learning difficulties, corrective measures and adjustments that can improve their learning.
The work proves that children with learning difficulties encounter problems in English as a foreign language aquisition, however it is possible to improve their knowledge by using appropriate teaching methods, aids and tasks.