Didaktisko spēļu izmantošana apkārtnes mācību stundās skolēniem ar vidēji smagiem garīgās attīstības traucējumiem
Author
Zarecka, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Žīmante, Kaiva
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomarba tēma ir „Didaktisko spēļu izmantošana apkārtnes mācību stundās skolēniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem”.
Pētījuma mērķis:
Diplomdarbā teoretiskajā daļā tiek apskatītās pedagoģiskās atziņas par didaktiskajām spēlēm: pedagogus F.Frēbeļa, M.Montesori, K.Ušinska, J.Tihejevas, A.Sorokinas, A.Bondarenko, O.Svenne, I.Kapostas darbu apskats; tiek analizēts terminu „spēle” un „rotaļa” salidzinājums; tiek apskatīta didaktisko spēļu klasifikācija; tiek apskatīta didaktiskās spēles mācību procesā, to pedagoģiskais un psiholoģiskais potenciāls; noteiktas skolēnu ar vidēji smagiem un smagiem garīgas attīstības traucējumiem īpatnības un tuvākās apkārtnes mācības vietas nozīme skolēnu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem izglītošanā.
Otrajā praktiskajā daļā tiek izpetīts didaktisko spēļu pielietojums skolēniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem apkārtnes mācības satura apgūšanā.
Pētijuma rezultatā diplomdarba izvirzitais mērķis: izpētīt didaktisko spēļu psiholoģisko un pedagoģisko potenciālu apkārtnes mācības stundās skolēniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem - ir sasniegts. The theme of diploma is “Using of didactic games at surroundings lessons pupils with medium hard and hard mental development disturbance”.
Study of reason:
In the theoretical part of diploma there is reviewed pedagogical conclusion about didactic games: work reviewed of pedagogues like F.Frebel, M.Montesori, K.Ushinsky, J.Tiheeva, A.Sorokina, A.Bondarenko, O.Svenne, I.Kaposta. In the theoretical part there is analyzed terms of “play” and “game” comparison and reviewed qualifications of didactic games. There is reviewed games in studying process, their pedagogical and psychological potential, determined pupils with medium hard and hard mental development disturbance peculiarities and studying place meaning in the nearest surroundings to pupils with medium hard and hard mental development disturbance in their education.
In the practical part there is explored how pupils with medium hard and hard mental development disturbance use didactic games in surroundings of learning content.
In the result of exploring the aim of diploma is; to explore didactic games’ pedagogical and psychological potential at lessons of surroundings to pupils with medium hard and hard mental development disturbance – is reached.