Ārstnieciskās vingrošanas nozīme bērnu ar fiziskās attīstības traucējumiem veselības nostiprināšanā
Author
Bortiņa, Rita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā ir 51 lappuses, 9 tabulas, 26 attēli, un 53 literatūras avoti un
5 pielikumi.
Darba hipotēze - sākumskolas bērnu ar fiziskās attīstības traucējumiem
veselība tiks sekmēta, ja :
• ārstnieciskās vingrošanas stundās fiziskie vingrinājumi tiks organizēti,
pielietojot dažādas mācīšanās metodes;
• veicot fiziskos vingrinājumus un rotaļas uzmanība tiks pievērsta nepārtraukti
visam darba procesam, ne tikai darba gala rezultātam.
Darbā aplūkots teorētiskais pamatojums par fiziskās veselības traucējumiem.
Apskatīts bērnu ar fiziskās attīstības traucējumiem psiholoģiski emocionālais
raksturojums.
Izvērtēti stājas anatomiskie pamati un pareizas stājas iemaņu veidošana.
Pedagoģiskajā pētījumā izstrādāts fizisko uzdevumu un rotaļu kopums, kuru
sekmīgi ievērojot un izpildot, tiek veicināta bērnu ar fiziskās attīstības traucējumiem
veselības nostiprināšana. Diploma paper of R. Bortiòa (2006) "Importance of Remedial Gymnastics in
Health Strengthening of children with physical development disorders..
In the diploma paper there are 51 pages, 9 tables, 26 images, 53 literature sources
and 5 appendices.
Hypothesis of the paper . health of elementary school children with physical
development disorders will be improved, if:
. During the lessons of remedial gymnastics the physical exercises will be
organises by using different teaching methods;
. Implementing the physical exercises and games, attention will be paid
continuously to the whole process of activity, not only to the result of the
work.
The theoretical foundation about the physical health disorders is analysed in the
paper.
The psychologically emotional characterization of children with physical health
disorders is described in the paper as well.
The anatomical basis of posture and development of correct posture have been
evaluated.
In the pedagogical research a set of physical exercises and games have been
worked out, attentively considering and implementing which health is being
strengthened of children with physical health disorders.