Pasaka kā viena no „Es” tēla veidošanas veicinātājām pirmsskolas vecākā vecuma bērniem
Автор
Bardiša, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raževa, Astrīda
Дата
2007Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darbā „Pasaka, kā viena no „Es” tēla veidošanas veicinātājām pirmsskolas vecuma bērniem” autore izstrādājusi mērķi izzināt pasaku izmantošanas iespējas bērnu „Es” tēla veidošanā.
Autore piekrīt R. Vasiles teiktajam, ka „Es” tēls, no vienas puses, ietver priekšstatus par savu ķermeni, savām psihiskajām un morālajām īpašībām, bet, no otras puses – sevis salīdzinājums ar citiem.
Galvenā aktivitāte pirmsskolas iestādē ir spēlēšanās. Atbilstoši bērna attīstībai, pasaku mērķis ir radīt vēlmi iegūt zināšanas, veidot pašapziņu, kas balstās uz individuālo darbību, rīcību, vēlmēm, interešu apzināšanos un izvērtēšanu.
Iespējai katru dienu izmantot pasakas ir īpaša nozīme bērna „Es” tēla veidošanā.
Darba autore pedagoģiskā izmēģinājuma darbības laikā noskaidroja pasakas izmantošanas iespējas „Es” tēla veidošanā, tās realizācijā. Iegūtos rezultātus analizēja.
Atslēgas vārdi: „Es” tēls, psihiskā attīstība, pedagoģiskie nosacījumi. In the bachelor paper “Fairytale - one of ego characters development promoters for preschool children” authoress worked out a point to find out a possibility for using fairytales in children ego development.
Authoress agrees with R. Vasile about that on the one hand ego is including a view of one’s body, one’s mental and moral quality, but on the other hand – one’s comparison with other people.
Main activity in a preschool institution is playing. Accordingly to a child’s growth, the aim of a fairytale is to make a desire to achieve knowledge, to structure self-confidence, which is based on individual work, different actions, desires and consciousness and appreciation of interests.
An opportunity to use fairytales every day has a special meaning in development of a child’s ego.
Authoress in the time of a pedagogic test made out possibilities to use a fairytale in ego development, its realization. Findings were analyzed.
Keywords: ego, character, mental growth, pedagogic conditions.