A. Brigaderes pasaku lugas „Sprīdītis” apguves organizācija 5.klasē
Author
Zemņecka, Lilija Terēze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rudzītis, Jānis
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba autore pievērsusies A.Brigaderes pasaku lugas “Sprīdītis” apguves procesam 5.klasē. Viņa atzīst, ka šī joprojām ir pati labākā luga latviešu bērnu literatūrā. Tās nezūdošās vērtības balstās uz cilvēka pašpilnveidi viņa darbības un saskarsmes procesā. Rakstniece sūta “Sprīdīti” nevis, lai pasauli pārveidotu, bet, lai zēns pats “kļūtu citāds vīrs”. Diplomdarbam ir trīs nodaļas. Ievadā un pirmajās divās nodaļās autore teorētiskā plānā atklājusi savu metodisko ieceri; un trešā nodaļā izklāstījusi tās īstenojumu. Viņas pedagoģiski psiholoģiskā koncepcija balstās uz mūsdienu pedagoģijas un humānistiskās psiholoģijas nostādnes par palīdzes attiecību radīšanu klasē. Metodiskās sistēmas priekšplānā izvirzīta spēles metode, kas izmantota savstarpējā saistībā ar citām mācību metodēm – lasīšanu, inscenēšanu, pārrunām par izlasīto. Skolēnam pieejamo mācību uzdevumu risināšanu. Tādējādi akcentēta bērnu iesaistīšana lugas radošā uztverē, lai viņiem izkoptos spēja radīt ar vārdu. Author of diploma paper focus on process of teaching of A. Brigadere play “Sprīdītis” in fifth class. She recognizes that till today it is the best play in children’s literature. The enduring values of this play are based on self development of human being in process of activity and communication. Writer is sending “Sprīdītis” no to change him, but she wants that boy himself “become another man”.
Diploma paper has introduction and three chapters. In introduction and first two chapters’ author in theoretical way interpreted hers methodological approach and in third chapter state implementation of the methodological approach.
Hers pedagogical and psychological concept is based on today’s pedagogy and humanistic psychology approach on making assistance relationships in classroom.
In the foreground of methodological system is method of play – game witch is used in mutual connection with other teaching methods – reading, putting on stage, discussions, to do instructional practices available for pupils. In that way involvement of pupils in creative perception of play is accented to develop ability to create with words.