Show simple item record

dc.contributor.advisorRudzītis, Jānisen_US
dc.contributor.authorZemņecka, Lilija Terēzeen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:16Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:16Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other30868en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10328
dc.description.abstractDiplomdarba autore pievērsusies A.Brigaderes pasaku lugas “Sprīdītis” apguves procesam 5.klasē. Viņa atzīst, ka šī joprojām ir pati labākā luga latviešu bērnu literatūrā. Tās nezūdošās vērtības balstās uz cilvēka pašpilnveidi viņa darbības un saskarsmes procesā. Rakstniece sūta “Sprīdīti” nevis, lai pasauli pārveidotu, bet, lai zēns pats “kļūtu citāds vīrs”. Diplomdarbam ir trīs nodaļas. Ievadā un pirmajās divās nodaļās autore teorētiskā plānā atklājusi savu metodisko ieceri; un trešā nodaļā izklāstījusi tās īstenojumu. Viņas pedagoģiski psiholoģiskā koncepcija balstās uz mūsdienu pedagoģijas un humānistiskās psiholoģijas nostādnes par palīdzes attiecību radīšanu klasē. Metodiskās sistēmas priekšplānā izvirzīta spēles metode, kas izmantota savstarpējā saistībā ar citām mācību metodēm – lasīšanu, inscenēšanu, pārrunām par izlasīto. Skolēnam pieejamo mācību uzdevumu risināšanu. Tādējādi akcentēta bērnu iesaistīšana lugas radošā uztverē, lai viņiem izkoptos spēja radīt ar vārdu.en_US
dc.description.abstractAuthor of diploma paper focus on process of teaching of A. Brigadere play “Sprīdītis” in fifth class. She recognizes that till today it is the best play in children’s literature. The enduring values of this play are based on self development of human being in process of activity and communication. Writer is sending “Sprīdītis” no to change him, but she wants that boy himself “become another man”. Diploma paper has introduction and three chapters. In introduction and first two chapters’ author in theoretical way interpreted hers methodological approach and in third chapter state implementation of the methodological approach. Hers pedagogical and psychological concept is based on today’s pedagogy and humanistic psychology approach on making assistance relationships in classroom. In the foreground of methodological system is method of play – game witch is used in mutual connection with other teaching methods – reading, putting on stage, discussions, to do instructional practices available for pupils. In that way involvement of pupils in creative perception of play is accented to develop ability to create with words.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleA. Brigaderes pasaku lugas „Sprīdītis” apguves organizācija 5.klasēen_US
dc.title.alternativeOrganization of acquisition of A.Brigadere’s fairy play „Sprīdītis” in Grade 5en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record