Fovisma glezniecības izpratne mākslas skolā
Author
Strode-Ērgle, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Ausma
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā galvenā uzmanība tiek pievērsta fovisma mākslas virziena apgūšanai mākslas skolā, kā arī audzēkņi tiek iepazīstināti ar fovisma ievērojamāko mākslinieku A. Matisu.
Darba pirmā daļa ir veltīta māksliniecisko izteiksmes līdzekļu (krāsa, līnija, forma un ritms) apgūšanai mākslas skolas 3. klasē. Lai skolēni veiksmīgāk apgūtu fovisma glezniecību, diplomdarbā tiek apskatītas pusaudžu vecumposma raksturīgākās iezīmes.
Praktiskajā daļā ir iekļauti speciāli uzdevumi, kas palīdz apgūt fovisma mākslas virzienu, un attīsta skolēnu abstrakto un tēlaino domāšanu. Autore apraksta izmantotās mācību metodes, kuras tika pielietotas pedagoģiskajā praksē.
Diplomdarba beigās autore analizē un izvērtē skolēnu radošos mākslas darbus, kas ir pedagoģiskās izmēģinājuma darbības neatņemama sastāvdaļa.
Diplomdarbs sastāv no 53 lappuses, 38 attēli, 3 tabulas, 7 pielikumi un 32 literatūras avotu nosaukums. The main idea of diploma work is to acquire of fauvism art movement in the art school and acquaint with fauvism leader - Henri Matisse.
First part of this work is dedicated to learning means of visual art expression (colour, line, form and rhythm) in the art school. In this work are considered also characteristic features of teenagers’ age. It is necessary to successfully teach children’s with fauvism art movement.
The practical part of diploma work contains the set of tasks that was developed to teach 3-rd class pupils with fauvism art movement and expand abstract and imaginative ways of thinking. Author also describes used teaching methods to realise these tasks in practice.
Finally author analyzes and evaluates children’s creative art works that were part of diploma work pedagogical activity.
This diploma work consists of 53 pages, 38 pictures, 3 tables, 7 attachments and 32 references to external sources.